ניתוח חברת שילב
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
שנת הגשה | 2003 |
מספר מילים | 4223 |
תקציר העבודה
רשת שילב סיפורה של חברת שילב מתחיל בשנת 1974. סטודנטית לחינוך בשם שושי אורן ילדה את תינוקה השני, רן. בעלה של שושי, איציק, התייצב למלאכת רכישת המוצרים הדרושים לתינוק. משימה פשוטה לכאורה, אלא שרן נולד ביום רביעי , ערב יום העצמאות, איציק חזר זה עתה משירות מילואים ממושך בן שישה חודשים שהחל במלחמת יום כיפור, האם והתינוק התעתדו להגיע הביתה כבר ביום ראשון . לרשותו של איציק עמד יום אחד בלבד ! בשביל 8 פריטים, נאלץ איציק להתרוצץ יום שלם בכל קצות העיר. כך נולד הרעיון להכין רשימת מוצרים ולספקם להורים הצעירים הביתה.
כשהחליטו השניים להיות "פתרון " להורים צעירים, התחילו לעבוד קשה.
הם ישבו בבית והרכיבו טופס של מוצרים שאמא צעירה זקוקה להם.את האמהות מצאו בבתי חולים ליולדות ואחרי כל הזמנה שקיבלו רצו לקנות נאת המוצרים בחנויות ובבתי המרקחת והביאו לבית היולדות. כשההצלחה גברה, קיבלו אומץ ,שכרו מקום , החלו לקנות סחורה ולרכזה שם.
לאחר שנה שכרו מרתף של 200 מ"ר, ושם התחילה המהפכה. כל הורה יכול היה להזמין ללא התחייבות כל מה שצריך עוד לפני הלידה ולקבל את הסחורה תוך 24 שעות לאחר הלידה. ב1975 כשפתחו את החנות הראשונה באבן גבירול 14 בת"א השם שילב כבר נכנס לתודעה של ההורים הצעירים.
בינתיים עברה החנות לגן העיר, איציק החל לייבא עגלות ומוצרים שונים וערך ביקורים בעולם.
חנויות הדגל ממוקמות בקניון איילון ובגן העיר.
כיום רשת שילב מחייכת מבעד לעשרים וחמישה חלונות ראווה ברחבי הארץ. יש לה מגוון מוצרים הייחודיים לה.
משפחתה התרחבה והיא כוללת שלוש מאות עובדים ומעל לכל היא מוקפת באנשים האוהבים אותה וחוזרים לבקר אותה שוב ושוב.