חלוקת תפקידי ההורים עם המעבר להורות

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7768
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בנושא:
חלוקת תפקידי ההורים עם המעבר להורות תאריך הגשה: פברואר 2005
7750 מילים 17 מקורות תוכן העניינים
הקדמה -..3
פרק א: רקע עיוני והנמקת המחקר מבוא
תיאורטי –…4
שאלת המחקר –..23
פרק ב:
השיטה שיטה –24
ממצאים -.26
דיון –…28
ביבליוגרפיה .29
נספח:
השאלון נספח:
תוצאות מפורטות הקדמה עבודה זאת, שנמשכה מספר חודשים, עברה במהלכם "גלגולים" רבים, החל בהגדרת נושא ושאלת המחקר וכלה בתפיסה ההוליסטית שגיבשנו להבנת נושא המעבר להורות.
בתחילה, התמקדה העבודה בשאלה המצומצמת אך המרכזית של חלוקת התפקידים במשפחה עם המעבר להורות. במהלך העבודה הבנו כי אין אפשרות מעשית להבין את הנושא רק מהיבט מעשי מצומצם זה וכי יש להתייחס גם להיבטים רבים נוספים להבנת התהליכים האישיים העוברים בנפרד על האם והאב (במיוחד האם), על המערכת הזוגית ,על המערכת המשפחתית החדשה :
הורים ותינוק, על המשפחה המורחבת ואף על מעגלים רחוקים יותר כגון יחסים עם חברים וקריירה.   במהלך העבודה קראנו חומר מקצועי רב וראיינו 20 זוגות הורים צעירים.
בבחינת חומר הקריאה ברצוננו לציין במיוחד את ספרה של מיכל גוטליב-רגב "פתאום הורים" ששימש לנו כ"מפת דרכים" ושעזר לנו להבין את מכלול הנושאים הכלולים במעבר להורות ואת משמעותם לפרט , לזוג ולמערכת המשפחתית.
בעבודה זו נציג תחילה את הנושא שבה עוסקת עבודה זו .לאחר מכן נציג את שאלות העיון שחקרנו .בהמשך נפרט את חומרי המחקר וכלי המחקר. לאחר מכן נציג את הממצאים ונדון בהם ובמסקנות העולות מהם. לבסוף נסכם את הממצאים ונציע נושאים להמשך מחקר.