עקרונות השיווק מנקודת מבט ענף ההסעדה בעיר חדרה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 7116
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תוכן העיניינים מבוא .עמ'
2 פרק 1: מונחי ותפיסות השיווק…… עמ' 3
פרק 2: ענף המסעדנות בעיר חדרה..…… -…עמ' 6
פרק 3: ניתוח המגמות בענף המסעדנות בחדרה …עמ'
8 פרק 4: מסעדת קפריצ'י, קניון לב חדרה… -.עמ' 11
פרק 5: ניתוח חולשות, חוזקות, איומים והזדמנויות במסעדה -…… –עמ' 12
פרק 6: מתחרים-……… –עמ' 15
פרק 7: פילוח שוק-..…… –עמ' 17
פרק 8: התנהגות צרכנים-…… .עמ' 19
פרק 9: תמהיל השיווק-…… -עמ' 20 סיכום -…… –…עמ'
5 ביבליוגרפיה -עמ'
2 7
מבוא
מושג השיווק כפי שהתקיים בתחילה היה מאוד פשטני והתמקד אך ורק במכירת שירות או מוצר.
לא היתה שום התייחסות לצרכי ולרצונות הלקוח.
חברות הניחו, כי הצלחתן או אי הצלחתן בשוק הינה תוצאה ישירה ובלעדית של איכות המוצר או השירות אותו הן מספקות, ואו המחיר בו הן מוכרות את המוצר.
המחקר בתחום השיווק  החל מתפתח ומתבסס מאז תחילת המאה ה-20.
שתי תופעות האופייניות למאה זו מסבירות חלקית את העניין הגובר בלימוד ובחקר השוק; שיפור כושר הייצור של הפירמות וכתוצאה מכך- צמיחה בהיצע הסחורות בשוק, והשיפור באמצעי התקשורת ובאמצעי התובלה היבשתיים והאוויריים.
שני אלה הביאו לגידול ניכר במספר הלקוחות הפוטנציאליים בכל פירמה אך במקביל גם איפשרו למתחרים זרים לחדור לשווקים המקומיים.
בנוסף, שתי תופעות אלה אילצו את היצרנים לבחון את התהליכים השיווקיים ולהתחשב בממצאיהם, על מנת להשתלב בהצלחה מירבית במערכות הדינמיות של השוק.
העובדה כי צרכים, רצונות, סדרי עדיפויות וסגנונות חיים משתנים מאדם לאדם (מלקוח ללקוח) לא שיחקה תפקיד במערך השיווקי הישן ולכן, לא היתה הכרה בצורך לספק מגוון מוצרים שיתאימו למגוון האוכלוסיה.
מהות השיווק, לימוד צרכי ורצונות הלקוח ושימוש בהם, נלמדה ויושמה רק מאוחר יותר, בדיעבד.
כיום ישנה הכרה בחשיבות השיווק; השיווק יוצר תחרותיות.
הוא מדרבן למידה והערכה של צרכי הצרכן ורצונותיו.
ככלל, ענף השיווק הפך לדינאמי והוא משתנה באופן אינטנסיבי ללא סוף.
כיום ניתן לאבחן קהלי יעד. ניתן לפעול בקרבם על מנת לזכות בהכרתם את המוצר ובאהדתם.
סקרי שוק מספקים אפשרויות למידה מטעויות ושיפור השירות המוצע, ולאחר מכן –  שיווק המוצר ביעילות רבה יותר! זוהו השיטות השונות בהן ניתן להשתמש לצורך שיווק , הזמנים (עיתויים ועונות) השונים הכדאיים לשיווק מוצר מסויים.
ה"שוק" איבד ממשמעותו הגלובלית כגוף יחיד ואחיד ופורק לקבוצות (פלחים) שונות כאשר כל אחת בעלת מאפיינים היחודיים רק לה.
בעבודה זו יידונו עקרונות השיווק מנקודת מבט של ענף המסעדנות בעיר חדרה בכלל, ושל מסעדת "קפריצ'י" שבחדרה בפרט.