זהות וצריכה באתר נאות קדומים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 3321
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 .
מבוא -.עמ' 2

2 . פרק א' – נאות קדומים –..עמ' 3

3 .
פרק ב' – זהות –עמ' 4

4 .
פרק ג' – צריכה -…עמ' 7
5.
סיכום -עמ' 10
6 .
ביבליוגרפיה –.עמ' 11
מבוא
נאות קדומים הינה השמורה הלאומית של טבע הארץ במקורות ישראל. השמורה משתרעת על פני שטח של כ-2,500 דונם במרכז הארץ, בין ירושלים לתל אביב.
במתחם זה ניתן למצוא מתקנים חקלאיים, ממצאים ארכיאולוגיים, בעלי חיים מקראיים, כרמים, בריכות מים וצמחי בר רבים. השמורה פועלת על מנת לספק למבקר את מראה נופי הארץ, כפי שאלו משתקפים בתנ"ך ובספרות החכמים וכמו כן לספק למבקר את היכולת לחוש ולהכיר מקרוב את תופעות הטבע המגוונות המאפיינות את ארץ ישראל, אשר היוו ומהוות מרכיב חשוב במורשת העם היהודי.
כמצופה מאתר ייחודי במינו,המשיכה אליו היא רבה ולכן קהל המבקרים באתר אינו חד גוני כלל וכלל; ·        האתר נהנה הן מתיירות פנים והן מתיירות נכנסת.
·        גילאי המבקרים נעים מגיל שנה ועד לגילאים מופלגים ביותר.
·        לאתר מגיעים משפחות, זוגות, קבוצות ויחידים.
·        למרות אופיו התנ"כי של האתר, מגיעים אליו מבקרים דתיים וחילוניים כאחד.
·        מבקרי האתר הינם יהודים, נוצרים ובני דתות נוספות.
ניתן לראות, כי גורם המשיכה העיקרי של מבקרי האתר השונים הינו הרצון לחוות ביום אחד, את אשר חוו האבות באופן יום יומי.
הרצון להתחבר אל העבר הרחוק ולחוש דרכי חיים אשר נעלמו מן העולם ולא נעשה בהן שימוש, בולט בקרב מבקרי האתר. כך ניתן לראות כיצד הורים מביאים את ילדיהם על מנת להנחיל בהם טיפת מורשת, קבוצות עבודה מגיעות על מנת לפרוק עול ולחוות חוויה שאינה שגרתית אך עם זאת מספקת יכולת הזדהות והכרה למבקריה, זוגות אשר באים לחוות לילות אהבה קסומים ברוח התנ"כית ועוד.
האתר מספק צורות בילוי ופעילויות במגוון רחב היקף, כאשר כולן מתקשרות לנושא טבע הארץ במקורות ישראל.
ע"י בניית תכניות פעילות נושאיות שונות, סלילת מסלולים, עריכת קייטנות ועוד, מושך אליו האתר מספר רב של פלחי שוק שונים, אשר בסופו של דבר מנווטים כך שיחוו חוויות שונות, אך אשר הינן בעלות אותו פאן.
בצורה זו, מצליח האתר לקשר בין צרכי הזהות השונים אצל כל פלח שוק המגיע לאתר, לבין המוצר אותו הם צורכים, שהוא זהה בכל אחד מן המקרים.
ר"ל, הגורמים המניעים עבור כל מבקר בנאות קדומים הינם שונים וכך גם המוצר הנצרך, אך למעשה החוויה הינה זהה – עצם ההתחברות לימים הקדומים של האבות בצורה המוחשית ביותר.
בעבודה זו תינתן סקירה על האתר נאות קדומים.
העבודה מתמקדת בסוגיית הזהות והצריכה בקרב פלחי השוק המבקרים באתר.
בהמשך יפורטו סוגי פלחי השוק השונים המבקרים באתר, כמו גם חלק מהמניעים המביאים את אותם הפלחים לבקר באתר.
כותבת העבודה בחרה להתמקד באתר נאות קדומים עקב אופיו המיוחד המושך אליו קהלי יעד שונים, למרות שבניית האתר והפעלתו סובבת סביב נושא אחד בלבד – טבע הארץ במקורות ישראל.