יעדי תיירות - ניתוח יעדים נבחרים באי קפריסין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 5227
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 .
מבוא -.עמ' 2

2 .
יעד I – ניקוסיה -.עמ' 3

3 .
יעד II – איה נאפה ..עמ' 5

4 .
יעד III – קקופטריה עמ' 9
5.
יעד IV – פאפוס -עמ'
1 1

6 .
יעד V – פיקארדו …עמ'
1 3
7.
סיכום ..עמ' 16

8 .
ביבליוגרפיה -…עמ' 18
9.
נספחים מבוא
האי קפריסין (קיפרוס = נחושת בלטינית) הינו האי השלישי בגודלו בים התיכון, אחרי סיציליה וסרדיניה.
שטחו כ-9,200 קמ"ר. האוכלוסיה המקומית באי זה מוכרת כאוכלוסיה נותנת שירות וכבעלת יכולות גבוהות מאוד הן באדיבות והן בהשכלה. 80% מהאוכ' בעלי השכלה גבוהה, כאשר רבים מהם רכשו את השכלתם באירופה.
התל"ג לנפש הינן מהנמוכים באירופה ורובו הינו מתעשיית התיירות.
50% מהייצוא מגיע מהתיירות, וכ-20% מהתל"ג.
כיום, קפריסין היוונית נמצאת בתהליכים מתקדמים להצטרפות לאיחוד האירופי. לשם כך, עליה להוכיח יכולות כלכליות, שקט בטחוני, שמירה על זכויות האזרח ואף מספר אספקטים הקשורים בתיירות, כגון הוצאה כספית של 600 מיליון פאונד בשנה לצורך שימור סביבתי, על מנת לעמוד בתנאי האיחוד האירופי (ע"פ מר קטמיס מארגון התיירות הקפריסאי).
בעבודה זו ייבחן האי קפריסין כיעד תיירותי.
במסגרת מסע בן 4
ימים ו-4 לילות ניתנה לכותבת העבודה האפשרות לחקור יעדי תיירות שונים ומגוונים ברחבי קפריסין, במקביל לאפשרות לעריכת ראיונות שטח הן עם האוכלוסיה המקומית ביעדים השונים והן עם מפעילי התיירות השונים.
מטרת המסע היתה להעניק הזדמנות ליישם את התפיסות ואת העקרונות אשר הוצגו ביחידות הלימוד הקודמות.
דרך ההתנסות האישית כתיירים, ניתן היה לבחון את גורמי המוטיבציה התיירותית, נושא הביקוש בתיירות, המשאבים עליהם מושתתת התיירות וכמו כן ניתן היה לזהות את המגמות העכשוויות בתיירות ביעדי קפריסין השונים.
בעבודה זו יוצג ניתוח של חמישה יעדים תיירותיים נבחרים בקפריסין. ניתוח זה יכלול בתוכו אספקטים מדיניים, חברתיים, כלכליים, סביבתיים, תדמיתיים ועוד.
אך תחילה, יש להגדיר מהו יעד תיירותי:
להלן מספר הגדרות נבחרות ל'יעד תיירותי'; "יעד תיירותי הינו איזור גאוגרפי שנתפס ע"י קהל מבקריו כיחידה אחת, בשילוב מסגרת תחוקתית-פוליטית למטרות שיווק ותכנון תיירות. שילוב מגוון של מוצרי תיירות המציעים נסיון ושירותים ואשר נצרכים תחת שם המותג של היעד."  (ברהמס, 2000) "יעדי תיירות הם מקומות אשר נוסעים אליהם לתקופה מוגבלת בכדי לחוות מאפיינים כלשהם הנתפסים כאטרקטיביים."  (לייפר,
1 995) "יעד תיירותי הינו איזור גיאוגרפי המכיל את המסה הקריטית של הפיתוח שעונה על צרכי התייר."  (גאן, 1994) "יעדי תיירות הם מיקוד של מתקנים ושירותים שעוצבו בכדי לענות על צרכי לקוחותיהם."  (קופר ופלטשר, 1998) ניתן לראות כי האלמנטים אליהם מתייחסות ההגדרות השונות הינם:
האיזור הגאוגרפי צרכי התייר נסיון, מתקנים ושירותים מכלול מוצרי תיירות שם המותג חוויתיות ואטרקטיביות בהתאם, בעבודה זו ייבחנו אלמנטים אלה בכל יעד ויעד.
אלמנטים נוספים שייבחנו הינם האוכלוסיה המקומית ומפעילי התיירות, מדיניות הממשלה ככלל ובפרט ופוטנציאל התיירות.
לאורך כל העבודה יוצגו נתונים מספריים ומסקנות שגובשו כתוצאה מעריכת שאלוני השטח לאוכלוסיה המקומית ולמפעילי התיירות ביעדים השונים.