תעשיית התיירות - מלון דן קיסריה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2000
מספר מילים 3454
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 .
מבוא –…עמ'
2
2 .
בית המלון דן קיסריה – רקע ומבט עדכני -..עמ' 3
מדיניות שיווקית –.עמ' 5
אופן תפעול בית המלון -עמ' 6
אסטרטגיה ניהולית -..עמ' 8
ניתוח חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות עבור מלון      'דן קיסריה' .עמ' 10
3 . היכולת לאמץ שינויים – טכנולוגיה ואינטרנט בבית     המלון –עמ'
1 2

4 .
סיכום –עמ' 13
5.
ביבליוגרפיה .עמ' 14
מבוא
כל אותם עסקים, ארגונים ושירותים המעורבים בתפעול ובהפצת המוצר התיירותי הינם למעשה תעשיית התיירות.
יש קושי להגדיר את התיירות כתעשיה כיוון שהיא מורכבת ממספר רב של סקטורים אשר רובם יכולים לעמוד בפני עצמם.למשל, ענף המלונאות אינו מתחרה בענף התחבורה, אך יחד עליהם להביא לייצור מסויים.
ניתן לחלק את כלל ארגוני התיירות השונים לשני סקטורים:
אלה הנמצאים בלב התעשיה.
אלה הנמצאים בפריפריה.
הארגונים הנמצאים בלב תעשיית התיירות הינם אלה ההכרחיים למימוש החופשה; מלון, אוכל, תחבורה.
הארגונים הנמצאים בפריפריית התעשייה הינם השירותים הנלווים אשר מסופקים ביעד עצמו.חשיבותם אינה קריטית לצורך מימוש החופשה ולא כולם צורכים אותם.לדוגמא – מסאז' או חנות מזכרות.
יש לזכור כי ישנם עסקים מסויימים אשר משרתים אוכלוסיות אחרות מלבד אוכלוסיית התיירים, כגון מסעדות ומוניות.
הסביבה החיצונית בתיירות הינה דינאמית במיוחד. גורמים כלכליים, טכנולוגיים, פוליטיים, סביבתיים ועוד מספקים אתגרים מרחיקי לכת לארגונים הפועלים בתעשיית התיירות.
יכולתה של הנהלת אתר תיירותי כלשהו באיתור איומים והזדמנויות העומדים בפניה בתקופה הנוכחית והעתידית למעשה תקבע את הצלחת האתר בשרידת משבר התיירות הנוכחי הפוקד את הארץ.
בעבודה זו תיבחן הירידה בתיירות נכנסת בבית המלון "דן קיסריה",  באמצעות:
בחינת תמהיל השיווק של המלון והתאמתו למצב הנוכחי.
ניתוח של השפעות הגורמים השונים (חיצוניים ופנימיים) על בית המלון.
מדיניות ההנהלה והתייחסותה למשבר התיירות בפועל. הצגתה וניתוחה של מגמה מסויימת המתרחשת בימים אלה במלון, השפעותיה ותוצאותיה.