תוכנית עיסקית לחברה לייצור מזון לתינוקות (מחיות)

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 8350
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תמצית מנהלים מטרת התוכנית מטרת הפרויקט היא הצעה של תוכנית עסקית לחברה ישראלית בשם  Dr. Sharfer העוסקת בייצור ובמכירה של מחיות  לתינוקות בגילאי 5 חודשים ועד שנה ורבע. מדובר במיזם חדש בשוק הקיים בישראל, ומקורו רובו ככולו מייבוא של מחיות  ע"י חברות בינלאומיות, זאת כחלק מתמהיל מוצרים רחב המוגדר כמזון לתינוקות.
  תמצית תאור העסק החברה מתוכננת להתנהל כחברה בע"מ ולהעסיק כ- 4  עובדים בתחומים הבאים:
   ·    צוות ייצור  – 3 פועלים    ·   מנהל/ת (שיווק,ייצור,כספים) הצוות המקים של החברה מורכב מאנשי המפתח הבאים:
   ·   היזם XXXXX, שהינו בעל ניסיון רב שנים בתחום מוצרי המזון לתינוקות.
   ·   מנהל החברה  YYYYY שהינו בעל רקע מקצועי עשיר ואשר שימש כמנהל עבודה באחת מרשתות המזון הגדולות.
   ·   תזונאי חיצוני   ZZZZZ מוסמך בתזונה , בעל נסיון במספר חברות מזון בארץ.
המפעל יוקם באזור התעשייה של רחובות במבנה בעל 2
חדרים שהושכר לטובת החברה.
תמצית תיאור השירותים מגוון המוצרים של החברה מפורט להלן:
   ·   מחית  ירקות וחזה עוף לתינוקות בגילאי 6-12 חודשים (שלב 2).
   ·   מחית  ירקות וחזה עוף לתינוקות מעל גיל שנה (שלב 3).
   ·   מחית  ירקות והודו לתינוקות בגילאי  6-12 חודשים (שלב 2).
   ·   מחית  ירקות והודו לתינוקות מעל גיל שנה (שלב 3).
   ·   מחית  פירות – בננות ותפוחי עץ לתינוקות בשלב 2 ובשלב
3 .
תמצית תאור השוק וההזדמנות העסקית שוק המחיות  בישראל נמצא בשליטה דומיננטית של גרבר, התופסת כ- 70% מהשוק. קיימת דומיננטיות אדירה של מחיות  הפירות , שתופסות 80% מהשוק. נכון להיום מחיות  הירקות תופסות רק 15% מהשוק ולא הצליחו לתפוס נתח משמעותי בשוק הישראלי. הדומיננטיות של גרבר הרדימה את השוק במשך שנים. ההתעוררות הראשונה נרשמה לפני כשנה, כשרמדיה השיקה מחדש את המחיות  של היינץ תחת השם רמדיה, והביאה לגידול של כ-
5 % בהיקף מכירות השוק. רמדיה איבדה מחצית מהשוק של מוצרי תמ"ל עקב "פרשת תחליב החלב הצמחי" שגרמה למות תינוקות בישראל.
נוצרה הזדמנות עיסקית ליצרנים נוספים לחדור לשוק זה ובפרט לשוק מוצרי מזון משלימים לתינוקות שצריכתם עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות,  בעקבות מגמת היציאה לעבודה של נשים בכל העולם ןהעלייה באיכות החיים.
מוצר איכותי שיימכר בארץ יכול להיות משווק בארצות מערב אירופה (צרפת, ספרד ואנגליה) היות ושם תינוק צורך בממוצע פי 5 עד 10 יותר מתינוק ישראלי .
  תמצית פיננסית התמצית הפיננסית מבוססת על ההנחות הבאות:

1 . התוכנית ריאלית ומבוססת על היקף מכירות של 2
אחוזים מהשוק, ההנחה מבוססת על     מחקר שוק שבוצע , כמו כן מתברר שבמחיות  פירות (בננה + תפוחי עץ)  קיים ביקוש גבוה יותר עד 80%
2 . התוכנית אינה כוללת מע"מ.
3. מס הכנסה על הרווחים 36 אחוזים כנהוג בחברות.
4. התקשרות עם חברת אוסם לחלוקת תוצרת גמורה לשווקים-  10 אחוזים מהמכירות.
5. התוכנית מניחה הלוואה של 140 אלף שקל מקרן לעידוד עסקים קטנים וקו אשראי של 30 אלף שקל.
6. הגידול במכירות בכול הקטגוריות 13 אחוזים בשנה השניה, 6.5 אחוזים בשנה השלישית, 3.
5 אחוזים בשנה הרביעית.
למעט מחיות בננה ותפוחי עץ : שנה שניה
2 6 אחוזים, שנה שלישית 13 אחוזים ובשנה רביעית 6.5 אחוזים.
תוכן עניינים:
מבוא. 6
מטרת הפרויקט. 6
גישת הייזמות.. 6
כלים. 6
המוצר. 7
המוצר כמענה לצורך. 7
תיאור המוצר. 8
מיתוג המוצר. 8
מחזור חיים של המוצר. 8
פרק שיווקי 9
ניתוח השוק. 9
ניתוח מתחרים. 10 פילוח שוק. 13
שוק מטרה. 13
ניתוח סקר לקוחות.. 14
ניתוח SWOT. 16
אסטרטגיה שיווקית.. 17
אסטרטגיה כוללת.. 17
טקטיקה. 17
תמחיר. 18
תחזית מכירות לארבע שנים. 19
תוכנית שיווקית.. 20 פרק ניהולי- תיפעולי 22
מבנה ארגוני 22
תשתיות נדרשות של שירותים. 22
תהליכים חיצוניים. 23
מחקר פיתוח וטכנולוגיה. 23
סיכונים עיקריים ואלטרנטיבות.. 23
הפרק הפיננסי 24
הנחות יסוד. 24
עיקרי משמעות כלכלית.. 24
תזרים מזומנים צפוי לשנה.
5 דו"ח רווח והפסד צפוי לארבע שנים. 27
ניתוח נקודת איזון 28
ניתוח רגישות.. 29
ניתוח כדאיות.. 31
הוצאות מימון 32
תוכנית עבודה להקמת המיזם. 32
רקע עיוני 33
מודלים. 33
כלים. 35
גישות יזמות.. 36
שיווק. 37
ניהול. 38
כספים. 38
ביבליוגרפיה. 39
נספחים. 40 נספח א' – תקציר מתחרים עיקריים בשוק המחיות  בישראל. 40 חברת גרבר. 40 חברת רמדיה. 41
נספח ב' – נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – לוח אוכלוסין 2.18 – שנת  2002. 42
נספח ג' – טופס סקר משתמשים בנושא צריכת מחיות.. 43
נספח ד' – נספחים פיננסייים. 45
נספח ד -1 רשימות לדו"ח רווח והפסד. 45
נספח ד- 2 רשימות לעלות המכר. 47