כלכלה לחשבונאות וניהול -מאקרו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1839
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העבודה מנתחת את תפקידו  והשפעתו של הבנק  המרכזי בפיקוח על האינפלציה .
תפקידו של הבנק להסדיר ולנהל את מערכת האשראי והבנקאות בישראל  באמצעים מוניטרים . ייצוב ערכו של המטבע בישראל ומחוץ לישראל  .
לאור תהליך הגלובליזציה שעברנו בעשור האחרון , שמשנה את דרך הפעולות הכלכליות , היוצרות הכנסה לאומית גבוהה והשקעות הון זר בישראל . כאמור ראינו כי הבנק אחראי על המדיניות המוניטרית והוא למעשה המביא והמוציא לפועל, ומשפיע על תהליך האינפלציה שערי חליפין ושיעור האבטלה בנק ישראל אחראי על כמות הכסף וקביעת יחס הרזרבה .
מדיניות כלכלית מורכבת משני חלקים עיקריים- מדיניות פיסקלית ומדיניות מוניטרית. המדיניות הפיסקלית מנוהלת בידי הממשלה ומשפיעה על המשק בעיקר באמצעות תקציב המדינה- הקצאת הוצאות הממשלה ומימונן (באמצעות מיסוי וגיוס הון).
המדיניות המוניטרית מנוהלת בידי בנק ישראל, והיא תחום אחריותו המובהק ומוקד השפעתו על המשק. הממשלה קובעת במדיניותה הכלכלית את יעד האינפלציה (מאז שנת 1992) ותפקידה של המדיניות המוניטרית הוא השגת יעד זה. תוכן עניינים
תקציר מנהלים -1
תוכן עניינים –2
מבוא …3
אינפלציה –..4
פעולות בנק ישראל בפיקוח על האינפלציה –..5
מדיניות מוניטרית –..
7-6
שוק מטבע החוץ וניהול יתרות מטבע החוץ -. 9-8
סיכום ומסקנות .10 ביבליוגרפיה -.11
מבוא
עבודה זו עוסקת בתפקידו של הבנק המרכזי "בנק ישראל" ופיקוח על האינפלציה .
קיימים מספר סוגים של אינפלציה, הגורמים למשק להתנהג בדרכים שונות, בין תפקידו השונים, הבנק היינו  אחראי על המדיניות המוניטרית הפיסיקלית ופיקוח על הבנקים השונים.
בנק ישראל ממלא מגוון של תפקידים שהוטלו עליו בחוקי בנק ישראל בחוק הבנקאות ובחוק פיקוח על מטבע חוץ ואלו העיקריים שבהם:
  ניהול מדיניות מוניטרית   פעילות על מט"ח   פיקוח על הבנקים   הנפקת מטבע בנק ישראל מציב יעדי אינפלציה שמטרתם לשמור על יציבות המשק, יציבות המטבע, והפיכת אי הוודאות של הציבור בנוגע לנתונים כלכליים כגון:
ריבית, דבר המאפשר ניהול כלכלה יציבה יותר, הן בעיני הציבור בארץ והן בעיני משקיעים מחו"ל . זאת הוא עושה באמצעות מספר כלים וביניהם קביעת מדיניות מוניטרית וקביעת הריבית.
בהמשך נבחן מהם הכלים הללו, דרך פעולתם וההשלכות שלהם על המשק בישראל.