סטטיסטיקה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1962
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תוכן העניינים מבוא
עמ' 3
פרק א'- טבלה חד ממדית.
לנשים יהודיות.
היסטוגרמה ומסקנות.
נשים באוכלוסיה היהודית +גברים עמ' 4-6
פרק ב' – טבלה דו ממדית גברים ונשים באוכלוסיה היהודית (אחוזים משורה).          גברים ונשים באוכלוסיה היהודית (אחוזים מטור.) גברים ונשים באוכלוסיה היהודית (אחוזים מכללי).
מסקנות.
עמ' 7-9
פרק ג' – טבלה תלת ממדית מלאה.
התפלגות האוכלוסיה לפי מין ודת.
טבלת חישובית מלאה ומסקנות. עמ' 10-14
סיכום ומסקנות עמ'15
ביבליוגרפיה עמ' 16
נספחים §        חישובים.
17-20 מבוא תמיד תהיתם למה אישה נתפסת כ"מפתה" "רגישה" והגבר כ- "גבר גבר".
ההבדלים בין נשים לגברים מייקורם בחברה ובתרבות ולא בביולוגיה, מבחינה ביולוגית שני המינים מאופיינים על ידי הבדלים פיזיולוגיים בסיסיים לעומת זאת התרגום החברתי של המין מתייחס לקטגוריות של גבר ואישה והציפיות החברתיות מהם.
במטלה זו באתי לחקור אחת מתחומי החברה בחברה הישראלית, והוא ההשכלה. אשר מצביעה על התפתחות השוויון בין שני המינים, ונותן אינדיקציה השוואתית לעתיד הקרוב והרחוק.
בעבודתי זו התחלתי לנתח דרך שיטות מחקר סטטיסטיים וטבלאות אשר מבהירות באופן גרפי "היסט וגרמה,טבלה חד מימדית,דו מימדית, תלת מימדית" בנוסף למדדים סטטיסטיים שונים הנגזרים ממדדי פיזור ומרכז, המהוות פירוט ותמונה כוללת לחברה הישראלית בכלל ולהשכלה בקרב הנשים בפרט.
אינני מדגיש בעבודתי זו שום התנגדות או זלזול חלילה באחד מהמינים.
מסקנותיי יבהירו באופן כולל לפי הנתונים הניתנים את התלות והקשר של ההשכלה והמין בחברה הישראלית וכולי תקווה שדרך עבודתי זו אציג באופן מהימן ומדויק תמונת מצב אמיתית ורלוונטית לתקופה הנ"ל.