ניתוח פרסומות בעיתונים שונים, מתוך 4 גישות שונות בקפיטליזם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7624
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
          עבודה זו, המהווה עבודת גמר בקורס "תרבות ותקשורת בקפיטליזם המאוחר", עוסקת בניתוח פרסומות שהופיעו בעיתונות הישראלית. במסגרתה, בחרתי לערוך השוואה בין אופי הפרסום בעיתונות הישראלית בשנת 1982 (שנת הולדתי) לבין זה שבשנת 1998. לשם כך, בחרתי 5 פרסומות מייצגות שהופיעו במוספי עיתון "הארץ" בשנת 1982 ומולן 5 פרסומות נוספות שהופיעו במוספי עיתון "הארץ", משנת 1998. הפרסומות הינן בעלות מכנה משותף בולט: בכולן מופיעה תמונת נוף.
          בעבודה זו עשיתי שימוש בארבעה כלים שונים לניתוח פרסומות. בכל פרסומת השתמשתי בכלי ניתוח אחר: ה"4P" של גרג מאיירס, 6
הפונקציות לניתוח פרסומות של רומן יאקובסון, "הרטוריקה של הדימוי" של רולאן בארת ו"17 השאלות המנחות" לניתוח פרסומות מאת אביבית אגם דאלי (מצורפת רשימה ביבליוגראפית בעמוד האחרון). בעזרת כלי ניתוח אלו עמדתי על ההבדלים שבין הפרסומות, הדקויות והמסרים המוצגים – הן הגלויים והן הסמויים.