נושאים עכשווים בשיווק- בנושא זכיינות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3993
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תקציר בעבודה זו הכותבת תבחן את תופעת הזכיינות בשתי נקודות ראות שונות: תיאורטית ע"פ ספרות המחקר,ומעשית יישום תופעת הזכיינות בחברת "נימרוד".
הכותבת תציג בחלק הראשוני של העבודה  סיכום בסקירת ספרות המחקר בתחום הזכיינות. הכותבת תתבסס על מגוון מאמרים אקדמיים ומחקרים שנעשו בתחום .
לתופעת הזכיינות בספרות המחקר אין הגדרה אוניברסאלית והתופעה תוצג מנקודות ראות שונות. ניכרת חשיבות לזכיינות בסביבה השיווקית העכשווית. קיימים מספר גורמים המשפיעים על התפתחות הזכיינות: שינוי מייצור לשירות ממוקד לקוח, גורמים חברתיים וכלכליים, מגמות בתחום המסחר, נקודת הרוויה של השוק המקומי ושיפור טכנולוגיית התקשורת. תאור הזכיינות וניתוחה מנקודת ראות תיאורטית יבחן סיווגי זכיינות, בהתמקדות על סיווג זכיינות ע"פ אופי מעורבות הזכיין בתהליך השיווק, כמו כן יבחנו יתרונותיה וחסרונותיה של הזכיינות.
הכותבת לבסוף תדון בזיקה שבין הזכיינות הגלובאלית והגלוקאלית לתיאורית המחסור במשאבים ולתיאורית הסוכנות.
בחלקה השני של העבודה יוצג ניתוח תופעת הזכיינות כפי שמתבטא הלכה למעשה בחברת "נימרוד". ניתוח תופעת הזכיינות ב"נימרוד" יתייחס להשלכות תופעת הזכיינות על פילוח השוק, שוק המטרה, מיצוב ובידול תמהיל השיווק, בהתמקדות במעבר לרשת קמעונאית זכיינית בנוסף לסיטונאות.
השלכות תופעת הזכיינות על יעילות פעילויות השיווק ב"נימרוד" יבחן בהיבטי תכנון וארגון, יישום ובקרה שחברת "נימרוד" עברה בהחדרת שיטת הזכיינות. לסיום הכותבת תציג ניתוח של זכיינות מנקודות ראות של מנכ"ל "נימרוד", המנהלים, העובדים לקוחות זכיינים ולקוחות הסיטונאות+ המלצות לחברה. מקורות:
19 מקורות:
1-      בעברית
2 –     
1 8
באנגלית