פיננסים למנהלים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4421
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

תקציר בעבודה זו הכותבת תבחן את השפעות מחלקת הכספים על הנהלות של חברות, תוך המרת נתוני החשבונאות למידע ניהול רלוונטי ובעל משמעות, באופן שישפיע על תהליך הניהול האסטרטגי וקבלת ההחלטות.
יישום שיטות חשבונאות פיננסית וניהוליות ייבחן באמצעות חקר אירוע של חברת MFI ובעזרת יישום תיאורטי ע"פ הספרות האקדמית הרלוונטית.
הכותבת תציג בחלק הראשוני של העבודה  הבחנה בין חשבונאות פיננסית לניהולית, הגדרת תפקיד החשבונאות הניהולית מהיבט התכנון והבקרה ויישום מעשי בחברת נגריית "האודן", המהווה אחד ממגזרי הפעילות האסטרטגית של חברת MFI, תוך המלצה להקמת החנויות כמרכזי רווח עצמאיים. הכותבת תתבסס על מגוון ספרות אקדמיית בתחום ועל תוצאות פעילותה של חברת MFI בשלוש השנים האחרונות.
בחלקה השני של העבודה יוצג ניתוח חשבונאי על חברת MFI ועל המגזרים השונים השייכים לה. ייבדק מצב חברת MFI תוך הישענות על מערכת יחסים פיננסים, מאזנים ודו"חות רווח והפסד המתייחסים לנתונים חשבונאיים מהשנים האחרונות. תנותח ההשוואה בין מגזרי הפעילות השונים: נגריית "האודן", קמעונאות בריטניה, קמעונאות צרפת, מפעל "האודן" ופעילויות אחרות. לבסוף ייבחנו מכירות החברה ורווחיה התפעוליים בהשוואה למתחרים בתחום B&Q ו- Home Base.
בעבודה זו יינתן הדעת על שני תהלכי שינויי אסטרטגיים אותם החברה מיישמת.
תהליך הראשון הינו החלפת מערכות המחשוב והטמעה של מערכת המידע SAP, במטרה לשפר את תהליך שרשרת האספקה והייצור ולהטמיעם במחסנים ובחנויות הקמעונאיות. והתהליך השני הינו תוכנית הגדילה האסטרטגית המתייחס להתרחבות מסיבית של נקודות המכירה.