תמצות מאמר- קידום קריירה של נשים עם ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1500

תקציר העבודה

קידום הקריירות של נשים עם ילדים נשים מהוות חלק גדל והולך מכוח העבודה הרגיל והניהולי מסביב לעולם . עם זאת הן מיוצגות שלא כהלכה בתחום הניהול הבכיר ברב הארצות .לפי ווירט אחד המכשולים העומדים בפני ייצוג שווה של נשים בתחום הנו אי השוויון בתחומי האחריות הביתיים. האחריות המשפחתית מציבה  אתגרים ייחודיים  בפני האישה המעוניינת להתקדם בתחום הניהול .  השפעת גורמים אלה אינה השפעה ישירה לפי מחקרים שנערכו בעבר ,למשל , הבאת ילדים לעולם עשויה להשפיע על התקדמות בניהול משום שהיא משפיעה על השימוש שתעשה אישה במאגר כוח האדם. לכן המחקר הנוכחי בוחן באם הורות משפיעה על גורמים מסוימים המזוהים כקשורים להתקדמות האישה , כגון השכלה ושנות ניסיון .
יש לצפות כי שיטות אבחון כמותיות ואיכותיות יסבירו את התופעה הארגונית מפרספקטיבות שונות .על כן מחקר זה משווה את מחסומי ההתקדמות המדווחים הן ע"י נשים עם/ללא ילדים כדי לבדוק אם קיימים הבדלים במחסומים הנתפסים על ידן להתקדמות .דיווחים אלה ישקפו את ניסיון הנשים ואת מציאותן.
מפרספקטיבה של ניהול כוח אדם וניהול קריירה אינדיווידואלית , הדבר הנו בעל ערך בעבור ארגונים כמו עבור נשים להבין במלואה את ההשפעה שיש להורות על קידום . הבנה זו יכולה לסייע בידי הארגונים להימנע מהפסד או חסר ניצול של כשרונן של נשים שהן גם אמהות.