אבי נמני כגיבור תרבות

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2806
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

"גיבורים הם תקשורת, הם סוג של טקסט, של סיפור. רוב האנשים מופרדים מגיבורי תקופתם על ידי זמן, מרחב ורמה סוציו אקונומית. הם חווים את הגיבור דרך הסיפורים ולא ישירות, ולכן יש להבין גיבורים כמידע. הדרך בה אנו מעבירים את המידע משפיעה על התוכן ועל הסיפור" (לאנס סטרייט).
בעבודה זו נדרשנו לבחור בדמות שאנו או קבוצה מסוימת של אנשים מחשיבים כדמות של גיבור.
בחרנו להתמקד בדמותו של שחקן הכדורגל אבי נמני, שבעקבות פעולתו רבת השנים בענף הכדורגל, ובעקבות אירועים ספציפיים אשר התרחשו בשנתיים האחרונות, נחשב לגיבור על ידי קבוצה גדולה של אוהדי כדורגל.
אבי נמני גדל במחלקת הכדורגל של קבוצת מכבי תל אביב. הוא עבר את כל קבוצות הילדים והנוער והגיע לקבוצה הבוגרת, איתה זכה בתארים רבים (אליפות, גביע המדינה וכו').
במשך השנים, הפך נמני לסמל של קבוצת הכדורגל, בעקבות מאפיינים שנתאר בהמשך. לפני כשנה וחצי, בעקבות סכסוך מתוקשר מאוד, עזב נמני את הקבוצה בצורה אשר צרמה מאוד לאלפי האוהדים המסורים, שהחליטו לפתוח במחאה רחבת היקף הנמשכת עד היום.
בחרנו להתמקד בדמותו של אבי נמני משום ההתייחסות של קבוצת האוהדים הגדולה אליו כאל גיבורם, והדרכים בהם הובעה המחאה שלהם כנגד שחרורו מן הקבוצה.
כדי להציג את דמותו של אבי נמני כגיבור נשתמש בעבודה במספר שלבים שיעזרו לנו להגיע למטרתנו הסופית.  ראשית, נציג את דמותו של נמני בעזרת ביוגרפיה על פועלו במשך השנים בכדורגל הישראלי. בהמשך, נציג חומר תיאורטי בנוגע לגיבורי ספורט ומקומם בתרבות שלנו ולאחר מכן נחבר זאת אל פועלו של נמני ולחומר התיאורטי אשר למדנו במהלך הסימסטר.