סמינר: קמפיינים פוליטיים בארה"ב- ניתוח תשדירי בחירות של בוש וקלינטון ב1992

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4497
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מבוא
בחרתי להתמקד בעבודתי בניתוח מערכת הבחירות של שנת 1992, בה התמודדו ג'ורג' בוש, ביל קלינטון ורוס פרו. הניתוח שערכתי התמקד בשני המתמודדים העיקריים: ג'ורג' בוש, הנשיא המכהן באותה תקופה מטעם המפלגה הרפובליקנית, וביל קלינטון, המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית.
הניתוח התמקד בתשדירים הטלוויזיוניים של שני המתמודדים מתוך ניסיון לבחון כיצד הטלוויזיה תורמת למערכת הבחירות של כל מועמד, כיצד מייצגים התשדירים את המועמד וכיצד הם מצליחים להגיע אל קהל היעד ומשכנעים את הבוחרים לתמוך במועמד כזה או אחר.
לאחר צפייה בתשדירים רבים ממערכת הבחירות של שנת 92' צמצמתי את הניתוח לשישה תשדירים, שלושה לכל מועמד לנשיאות. השתדלתי לבחור עבור כל מתמודד תשדירים מסוגים שונים, כאלו המציגים את המועמד עצמו, את תכניתו בנוגע לאחד מן הנושאים העומדים על הפרק באותה התקופה ואף תשדירים המשמיצים את מתחרהו. בנוסף על כך בדקתי מה היו האסטרטגיות השיווקיות של כל אחד מן המועמדים וכיצד תאמו הפרסומות את האסטרטגיה הזו.