עבודה פרוסימנריונית שעוסקת בשיח המדובר והשיח הכתוב בתת נושא שנקרא:"החדרת ביטויי דיבור לכתיבה".כלומר:כיצד ישנו שימוש מביטויים כמו:וואלה,אחלה מדיבור לכתיבה (בצאטים וכו') למה ישנו שימוש בחדירה זו,מה מאפיינים תקשורת מסוג זה,וסיקור של הנושא לעומק.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1743
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים
נושא עמוד מבוא -.
2
מטרות העבודה -.
3
שאלות המחקר -..
3
שיטת המחקר -…
4
סקירת הנושא -…
5
ממצאי ומסקנות –
8
ביבליוגרפיה –.
9
נספחים ..
10      תקציר העבודה שפה היא העיקרון המנחה באמצעותו אנו מנהלים את חיי החברה שלנו והיא האינדיקציה העדינה ביותר ליחסים שבין הפרט לקבוצה חברתית נתונה. מילים שאנשים אומרים מבטאים הוכחות, רעיונות ואירועים שהם תקשורתיים מכיוון שהם מתייחסים למצבור של ידע לגבי העולם שאנשים אחרים חולקים עימם. מילים אף מבטאות התנהגות, אמונות, והשקפות עולם אשר תואמות לאלו של אחרים כאשר בשני המקרים, השפה באה לבטא את המציאות התרבותית. בתקשורת הבין-אישית אנו עוסקים בנסיבות תקשורתיות וסוקרים את אירוע הדיבור לפי משתנים כגון: השותפים לאירוע, הערוץ התקשורתי ודרך השימוש בו, הקודים שמשתמשים בהם, הנסיבות, דרכי סגנון, הנושאים והתכנים, פעולת הדיבור – מטרות המוען, האירועים הלשוניים עצמם ומאפייניהם הפועלים הדדית כמכלול אחד שלם. על כן, השפה היא שיטתיות, ועושה שימוש בסמלים קבועים, צלילים, מחוות או סימנים אשר מהווים משמעויות מובנות בתוך קבוצה או קהילה.
השיטתיות הזו כרוכה גם בשימוש בשפת 'סלנג', מה שמוגדר כביטויי דיבור השגורים בפי האנשים המשתייכים לקהילה זו. על אף שתופעת ביטויי הדיבור קיימת זמן לא מבוטל, לאחרונה מתפתחת יותר יותר תופעת חדירתם של ביטויי דיבור אלה לכתיבה בז'אנרים השונים. עבודה זו מתארת ומסבירה את תופעת חדירת ביטויי דיבור לכתיבה תוך כדי ניתוח ביקורתי ומקיף בדבר הגורמים העיקריים לתופעה זו, השפעת התופעה על השפה העברית ועל המשך התפתחותה בעתיד.