ניהול נכסי ידע

מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4995

תקציר העבודה

מבוא: למעשה כיום הטמעת מערכת ניהול ידע והפיכת הארגון לארגון מבוסס ידע נראה תנאי בסיסי להצלחת הארגון בעולם בו הכלכלה הפכה להיות כלכלת מידע.
Laudon & Laudon(2001) אומרים כי מושג ניהול הידע הפך לאחד המושגים החמים בעולם הניהול ומערכות המידע, אין זה רק טכנולוגיה אלא תפיסה כוללת של הארגון,לא זאת ועוד, אסטרטגית ניהול הידע תופסת את הידע כמשאב שיש לשמרו ולנצלו בחכמה, יש ללמוד לייצר ידע, לאסוף, ולהפיצו בצורה החכמה והנכונה ביותר על מנת לעבוד חכם יותר ולא קשה יותר Laudon & Laudon,2001) ).
אותה מערכת מידע ארגונית מספקת מידע לקבלת החלטות, תפעול ובקרה של תהליכים בארגון. המידע במערכת מיועד לאנשים העובדים בארגון או לאנשים המצויים בקשר עם הארגון (שובל, 1998).
תפקידה העיקרי של מערכת מידע אסטרטגית הוא לתמוך באסטרטגיה התחרותית של הארגון במסגרת הענף והתעשייה בו הוא פועל ובתכניותיו לזכות ביתרון תחרותי או לשמור עליו (נוימן, 1998).
מטרת עבודה זו לנתח את נושא ניהול הידע בארגון תוך הבנת דרכי הפעולה, האסטרטגיה,יכולות הליבה מוקדי הידע ,המומחים ותהליכי העבודה בארגון: האם הידע בארגון הינו ידע גלוי לכלל או סמוי מהעין, האם נעשת חשיבה בתהליכי העבודה כיצד לשמר ולייעל את המערכת על מנת שהידע ישמר ובכך לשמור על יתרון תחרותי בשוק?
בעבודה זו תוצג מפה אינטראקטיבית של הארגון, מדדי אפקטיביות של הידע בארגון ולבסוף סיכום ונמלצות לשיפור ולייעול נושא ניהול הידע וכיצד לשמרו בארגון.