ניהול השינוי

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2003
מספר מילים 3607

תקציר העבודה

ניהול השינוי תוכן עניינים
מבוא                                 עמוד 1
מתכונים לשינוי:
JAST IN TIME              עמודים  2-4
BENCHMARKING      עמודים  5-6
TQM-                            עומדים  7-9
סיכום ומסקנות                  עמוד 10 ביבליוגרפיה                     עמוד 11
מבוא
בסביבה הדינאמית והתחרותית האופיינית לתקופתנו, ישנה חשיבות רבה ליכולתו של ארגון להסתגל לסביבתו ולהשתנות בהתאם לצרכים החדשים, הישרדות הארגון מותנית ביכולתו להשתנות.
"שינוי ארגונו מוגדר כאימוץ של רעיון חדש, או ל התנהגות ארגונית חדשה" השינוי יכול להתרחש באסטרטגיה ארגונית, טכנולוגיה,באופן ניהולו, תרבותו, מוצריו או משאבי האנוש המפעילים אותו. תנאי מוכרח לכך הינו הצורך בשינוי. תהליך השינוי הארגוני מתייחס לשלוש נקודות עיקריות: מצבו הנוכחי של הארגון,והדרך שבה ניתן להגיע מהמצב הנוכחי למצב הרצוי. על מנת להצליח ביישום של תהליך השינוי, יש להתגבר על ההתנגדות לשינוי.  ככלל, שינויים ארגוניים אינם מתרחשים באקראי, אלה הם הולדה של שורת תנאים מסוימים ופועל יוצא של גורמים המדרבנים אותם. שינוי ארגוני עשוי, אך אינו מוכרח, להתרחש כאשר נוצר צורך מוגדר להתמודד עם מצב המאיים על כושרו של ארגון- או של אחד מחלקיו- לתפקד בצורה מיטבית. צורך בשינוי נוצר כאשר רמת התפקוד של הארגון אינה תואמת את ציפיות המשתתפים, הממונים או גורמים חיצוניים בעלי דעה והשפעה בארגון.
תנאי הכרחי לקיום השינוי הינו פער בין ביצועים רצויים לביצועים מצויים. ועל מנת לבצע את השינוי צריך מתכונים שהם מודלים אשר יכולים לסייע או להכשיל בהנהגת השינוי ולכן אני החלטתי בעבודה זו לדון בסוגיה:
 האם "מתכונים" לשינוי מעכבים יותר מאשר מסייעים לניהול השינוי?