E-BUSINESS

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3202
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

     מטלה זו בחנה את אתר האינטרנט משרדיה ואת מידת התאמתו לפעילות מסחר אלקטרוני  E-Business. אתר משרדיה מתמחה במכירת במגוון מוצרי משרד. המודל הקמעונאי למסחר אלקטרוני  שאתר משרדיה מפעיל נבחן בהיבטים שונים הכוללים את אסטרטגית השיווק באינטרנת על פי מודל פורטר ואת מידת התאמת האתר למודלים השונים של אסטרטגית מידע ופעילות E-Business במטרה ברורה של עשית רווחים, מחירים אטרקטיבים ביחס למוצרים הנמכרים באתר משרדיה ביחס למחיר המוצרים בחנות רגילה כך שלקוחות יקנה את המוצרים דרך אתר המשרדיה. בחלקה הראשון של המטלה נבחנו היתרונות התחרותיים של האתר בהקשר של יעילות, איכות ונצילות תוך דגש על יתרונות וחסרונות אתר משרדיה. בחלקה השני של העבודה נבחן אתר משרדיה על פי 11 קריטריונים להצלחה בשיווק אלקטרוני כדוגמת בטחון האתר ורכישה בטוחה, קידום מכירות של האתר, אינטרקטיביות האתר למשתמש, קלות שימוש  וכדומה. בוצע ניתוח אסטרטגית המידע באתר משרדיה והשלכותיו על פעילות האתר בהיבט של נתונים, מידע, ידע ומיומנות.
בחלקה השלישי של העבודה נבדקה מידת התאמת האתר למספר מודלים לשיווק אלקטרוני תוך בחינת רמת התאמתם לאתר משרדיה, השוואת איכות אסטרטגית המידע באתר בהיבט של אסטרטגיה שיווקית.
בסיום העבודה נבחנה פעילות האתר והשגת יתרון תחרותי  על פי מודל  SUSTAC ומודל DER.        מסקנות אתר משרדיה מתמחה במכירת ציוד משרדי וטכנולוגי בעל ממשק ידידותי למשתמש. האתר מנהל מסחר אלקטרוני אל פי כל הקרטריונים. אתר המשרדיה סובל ממחסור במוצרים חדישים ואינו מספק ערך מוסף ללקוחות כדוגמת מסירת מידע בעל ערך המאפשר ללקוח לקבל החלטת קניה נבונה ולהקטין את אי הודאות הכרוך ברכישת מוצרים דרך אתר אינטרנט ואינו כולל המלצות על מוצרים המוצגים באתר. המלצות המלצות עיקריות למפעילי האתר באות לידי ביטוי בבחינת דרישות הלקוחות הפוטנציאליים למוצרים חדישים, במחירים נמוכים, שימוש במודל Score Keeping לדירוג ביצועי האתר על פי מדדים כמותיים (מכירות, לקוחות, קניה ממוצעת). ביצוע מבצעים יחודיים לקוחות האתר, מתן מידע מורחב לגבי המוצרים הנמכרים באתר, זמינות המוצרים, המלצות ותגובות של לקוחות על המוצרים המופעים באתר אשר יתרמו באופן משמעותי להגדלת מכירות האתר והפיכתו לאתר דומיננטי בענף הציוד המשרדי והאלקטרוני.