על הקשר בין מעורבות הורים לבין השפעה של פרסומות על צעירים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 5459
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

מבוא
פרסומות נעשו כחלק מחיינו, הן מופיעות בכל אמצעי התקשורת הקיימים – טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות, ורדיו. במחקר זה נתמקד בפרסומות המשודרות בטלוויזיה.  מטרת הפרסומות הן לשכנע את הצרכן לפתח עמדה חיובית כלפי המוצר,  ובעת רכישה להעדיף אותו על מוצרים אחרים. המשאבים הרבים המושקעים בפרסום מאפשרים להגיע לכל הגילאים והמגזרים  שבאוכלוסיה ולשכנע. המחקר יעסוק בפרסום בקרב אוכלוסיית צעירים בגיל 12  . אפקט הפרסום יכול להיות שלילי בקרב אוכלוסיה זו במקרה של פרסום מוצרים מזיקים כגון סיגריות ואלכוהול. בהשוואה למבוגרים לצעירים  יש שתי נקודות תורפה שפרסומאים מנצלים:  1.  תמימות וחוסר ניסיון 2. לתדמית החברתית חשיבות רבה בעיניהם, אם שוכנעו שהמוצר משפר את התדמית שלהם יגברו הסיכויים שירכשו אותו. לכן, ניתן לצפות מצד אחד  שפרסומות ישפיעו על צעירים  יותר מאשר על מבוגרים. מצד שני, להורים של צעירים בגיל 12 ישנה עדיין השפעה על ילדיהם,  יכולת השפעה זו יכולה לשמש ככלי עזר לצעירים להתמודד עם פרסומות . עובדות אלו ישמשו בסיס למחקר. מחקר זה יבדוק את מידת ההשפעה של פרסומות על צעירים, כשההנחה היא שמעורבות של הורים תשפיע על הדרך בה צעירים מתייחסים לפרסומות. השערת המחקר  – יש קשר בין מעורבות הורים לבין השפעה של פרסומות על צעירים . הרציונל שעומד מאחורי הנחה זו הוא שהורים מעורבים יספקו לצעירים  את הכלים הנכונים שיעזרו להם כיצד להתייחס למסרים המועברים בפרסומות כמסרים שמטרתם לשכנע,  וגם לדעת איך לסנן אותם במידת הצורך.