הראיון הפוליטי בטלוויזיה בעידן הרייטנג
מוסד לימוד | המכללה האקדמית עמק יזרעאל |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | טלוויזיה, סמינריון, פוליטי, פוליטיקה, ראיון, רייטינג, תקשרות |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 9784 |
מספר מקורות | 21 |
תקציר העבודה
מבוא
המחקר הנוכחי בוחן את השפעת "תרבות הרייטינג" על הראיון הפוליטי בטלוויזיה. בחרנו לחקור את הראיון הפוליטי דווקא על פי פרמטרים של תרבות הרייטינג בטלוויזיה בשל החשיבות הגדולה והעניין הרב שזה מעורר.
כיום הן הפוליטיקאים והן המראיינים מודעים לחשיבותה של הטלוויזיה המסחרית .
הפוליטיקאי המודרני רוצה להיות על מרקע הטלוויזיה ולהיכנס לכל משפחה בישראל לסלון , לכן הפוליטיקאי משתדל להשתתף בכל תוכנית אירוח וכל שעשועון בשעות השיא, כך שבסופו של דבר הפופולאריות שלו תעלה וכך גם מעמדו בעולם הפוליטי.
המראיינים מודעים לאחוזי הצפייה בבית ולרווח הכלכלי ולכן הם הופכים את הראיון לדרמטי יותר במטרה למשוך יותר צופים ע"י שאילת שאלות , סקופים ושימוש במילים ובביטויים חזקים , כל אלה כמובן משפיעים באופן ישיר על הראיון הפוליטי . המחקר בוחן את ההשפעה על הפוליטיקאי ועל המראיין בתוכנית על ידי ניתוח תוכן של ראיונות פוליטיים ששודרו בטלוויזיה המסחרית (ערוץ 2) בשנת 2004 ואף כוללת ראיון שנעשה בשנת 1999 ברשת סי.בי.אס .
ההשערות שמנחות את המחקר הן :
בעידן הרייטינג בטלוויזיה , הראיון הפוליטי נעשה דרמטי יותר ,הפוליטיקאים המתארחים בראיונות טלוויזיוניים נעשים תיאטרליים וזאת בכדי לעלות את הפופולאריות שלהם בציבור.
כמו כן בעידן הרייטינג בטלוויזיה המראיין אינו מסתפק בשאלות פוליטיות ונקודתיות אלא נוטה הרבה יותר לשאול שאלות אישיות .