סמינריון בשיווק

תקציר העבודה

תקציר v     זוהי מסורת ארוכת יומין שמלונות מספקים הן מקום לינה והן מזון למטיילים כחלק ממוצר אירוח משולב.
אולם, בשנים האחרונות, גדלה הדאגה שתחום מסעדות המלון הוא תת הישגי ושבמקרים רבים מסעדות המלונות אינן רווחיות. דבר זה תרם לדעה הרווחת כי מסעדות המלונות הפכו להיות שירותים הניתנים ע"י המלון לנוחות המבקרים בו כתמיכה לעסק העיקרי שהוא הלנה.
v     שאלה מרכזית שמטרידה מנהלים ויצרנים כמעט בכל תחומי התעשייה והעשייה ברחבי העולם כולו היא מה עדיף? מיקור פנים או מיקור חוץ? האם להשתמש במשאבים פנימיים על מנת לספק את כל שירותי הארגון או שמא יהיה יעיל יותר להשתמש במשאבים חיצוניים או חברה חיצונית על מנת לתת מענה בתחום מסוים בצורה האפקטיבית ביותר. v     מטרת המחקר היא הבנת התהליך השיווקי והוא מתבסס על השערות. אם ההשערות קשורות ביניהן נוכל לפתח תיאוריה או מודל חדש. ייתכן וההשערות יהיו בדידות ואז ייבדקו לגופן.
מטרת המחקר שלנו היא לבחון את תפיסת האיכות של הלקוח את בית המלון כאשר הוא מנוהל בניהול עצמי או במיקור חוץ , תוך התמקדות בתחום מזון ומשקאות.
v     על סמך נתונים שאספנו במהלך ניהול ראיונות עם אנשי מפתח במלונות שונים באזור המרכז, מצאנו מספר מדדים שונים לבדיקת איכות. במהלך הראיונות ביקשנו לראות מצג של תלונות נפוצות בבית המלון ומצאנו שעיקר הדגש (בתחום מזון ומשקאות) שלקוחות שמים במהלך שהייתם במלון הוא על מספר אלמנטים. בסוף תהליך איסוף הנתונים נשקלל את ארבעת האלמנטים הללו למשתנה אחד – תפיסת איכות השירות. איכות שירות גבוהה משמעה חשיבות מרובה לקיום תנאים נוחים ללקוח.
v     יש לזכור שלצד היתרונות וההזדמנויות הגלומות בשימוש מושכל ב-out-sourcing, קיימות גם חולשות וסכנות, למשל, פגיעה בנאמנות העובדים, עלויות גבוהות של פיקוח ובקרה, פגיעה בשביעות הרצון של הלקוחות ועוד. יש להביא בחשבון חסרונות אלה ולהיערך מבעוד מועד בכדי להפחית את הנזק העתידי לארגון. כדאי להיעזר במידת הצורך בשירותי יעוץ, בכדי להתאים את העסקה לצרכים הייחודיים והמשתנים של כל לקוח.