עלית חשיבות נושא שירות הלקוחות בתמהיל השיווקי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4683
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר:
בעקבות כניסת מתחרים רבים לשווקים בתחומים רבים והריבוי הפרסומי חל שינוי רב בדרישתם של הלקוחות לקבלת שירות איכותי, אמין וזמין יותר מבעבר. מנגד, הספק שאינו בלעדי הבין כי אם לא יענה לדרישתם, לציפיותיו וצרכיו של לקוחותיו יפסיד אותם.
עקב שינוים אלה, בחר הכותב לכתוב על נושא ”עלית חשיבות נושא שירות הלקוחות בתמהיל השיווקי".
הסוגיות משתרעות החל מהבנת ציפיות הלקוח, צרכיו וכישרונותיו ועד בחירת עובדי שירות והכשרתם, ומשילוב של שיווק ותפעול ועד תיאום כל מערכת הניהול של השירות.
על החברה להשכיל ולהבין כי הלקוחות הם חלק מהעסק ולשם כך עליה לבחור עובדים מתאימים ולהכשירם ולתגמלם בהתאם, על מנת שיתנו שירות איכותי כפי שלקוחות החברה מגדירים את האיכות הנדרשת.
על החברה לבנות מערך פונקציונאלי על מנת שכל התפקודים מציגים ללקוח אותה מכוונות ללא דופי. על החברה לקדם "תרבות של שירות" – להחליט איך פונים.
המסר הינו פשוט והחלטי, הארגון יכול לגבור על מתחריו אם יהיה בקיא ב"משחק השירות" ותתמיד בו, שזהו החלק היותר קשה של כל ארגון הנותן שירות, שעליו לשמור על יתרונו היחסי על פני מתחריו. חלק מחזון החברה הוא מתן שירות איכותי, יעיל ומהיר בתחומה ובכך רואה עצמה מבודלת מול מתחריה.
התמהיל השיווקי שישיג את החזון, המטרות והישרדות הוא זה שיפנה לצרכן הסופי. על החברה להעריך את מצב השוק, לנתח את הסיכונים בסביבה העסקית בה היא פועלת במטרה להכיר בנקודות החולשה שלה, להיות חשופה וערנות לרחשי הסביבה מפני מתחריה. על פי הערכות נכונה של השוק וע"י אימוץ אסטרטגיה נכונה, תוכל החברה להשיג הובלה ויתרון יחסי בתנאי אי ודאות.
אסטרטגיית השירות מגדירה את הדרך שבה תעשה, ולשם כך יבוצעו מספר תחנות למדידת הישגיי השירות שהושגו לאורך תקופה. הבנת צרכי הלקוח וזיהוי צרכים לא מסופקים הינם המפתח להצלחת מוצר בשוק.(מור, 2001).
עבודה זו עוסקת בתיאור עלית חשיבות נושא שירות הלקוחות, את הגורמים להתפתחות התופעה וכן תיאור המרכיבים העיקריים של אסטרטגיית השיווק של חברה העוסקת בייצור ברזים בשוק בו היא עוסקת בפרט והגישה לנושא השירות בכלל.
תוכן עניינים:

1 . מבוא.
2. ניתוח תיאורטי.

2 .1 הגדרת "עלית חשיבות נושא שרות הלקוחות בתמהיל השיווקי".
2 .2 חשיבות נושא  שרות הלקוחות בסביבה השיווקית העכשווית.
2.3 תיאור התופעה, גורמים ותנאי רקע בהתפתחות חשיבות השירות בסביבה השיווקית.

3 . השלכות עלית חשיבות נושא שרות הלקוחות על מרכיבים עיקריים של האסטרטגיה השיווקית.
3.1
פילוח השוק והתנהגות הצרכנים.
3.2
שווק המטרה (כיסוי שוק).
3.3 מיצוב.
3 .4 בידול התמהיל השיווקי המורחב.
3.4.1
מוצר-Product.
3.4.2
מחיר-Price.
3.4.3
מקום-Place.
3.4.4
קידום-Promotion.
3.4.5 תהליך-Process.
4.4.6 עדות פיזית-Physical Evidence.
3.4.7 אנשים-People.

4 . השלכות שירות הלקוחות על פעילות השיווק בארגון.
4.1
התכנון.
4.2
הארגון.
4.3
יישום ובקרה.
5. השלכות שירות הלקוחות על בעלי העניין.
6. סיכום והמלצות.
7. ביבליוגרפיה
1 . מבוא:
פעילותה השיווקית של החברה העוסקת בייצור ברזים נפרשת לכל אורכה ורוחבה של הארץ והיא משרתת מגוון רחב של לקוחות תוך מתן מענה לכל מגוון הצרכים הקיימים בתחום מוצרי המים.
החברה מספקת פתרונות לכל סוגי הבניה, החל מבתים יוקרתיים ביותר (כחלק מאביזרי הבית החכם), מגוון דירות, בתי ספר, בתי חולים, בנייני משרדים, מבנים ציבוריים, מוסדות ואחרים.
החברה מייצאת חלק ניכר מהייצור שלה והברזים מתוצרתה נחשבים ברמה גבוהה ביותר בארץ ובחו"ל. החברה מתחרה בהצלחה עם החברות המובילות באירופה ובארה"ב ומוצריה נמכרים באמצעות חברות מובילות, יצרניות הכיורים המובילות בעולם המשתמשות בברזים כהשלמה לכל הכיורים שהן מוכרות ברחבי העולם.
החברה מייצרת ברזים עבור חברות מובילות בעולם. החברות הבינלאומיות המשווקות את מוצרי  החברה מציגות את המוצרים במאות אולמות תצוגה שונים הפזורים בעולם.
בנוסף, משתתפת החברה בתערוכות הגדולות באירופה, ארה"ב וישראל ומוצריה עומדים בכל התקנים הישראליים והבינלאומיים הקיימים בעולם. מוצרי החברה מוצגים בארץ- "מרכז הבניה" שבגעש.
הכותב הינו מהנדס מכונות ועובד בחברה בתפקיד המוגדר כמנהל מכירות ופרויקטים.
לכותב ניסיון בשיווק ומכירות ובפרויקטים רבי היקף, ועל כן החברה מצאה אותו מתאים לקידום ומכירת מוצריה, בפרויקטים השונים ברחבי הארץ.
בעלי החברה מחפשים הזדמנויות עסקיות נוספות כמוצרי השלמה לתחום בו החברה עוסקת מייעדת את הכותב לתפקיד ניהולי של אחת החברות שתירכשנה בעתיד.