שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4624

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר מנהלים …3
מבוא …4-7
ניתוח סביבת הארגון –.8-10 פילוח, קהלי מטרה, מיצוב ובידול -…11-13
  תמהיל השיווק הקמעונאי,מותג –.14-16
מערכת מידע -…17
סיכום ..18
ביבליוגרפיה –19
תקציר מנהלים:
העבודה עוסקת בלוגיסטיקה וקמעונאות , לצורך ביצוע עבודה זו בחרתי בחברת "סלקום" כארגון קמעונאי  .
ביצעתי את פילוח קהל המטרה , את המיצוב והבידול אליו חותר הארגון , את יעוד הארגון .
ניתחני את התמהיל השיווקי מנקודת התייחסותו של קמעונאי השפעתם  של מערכות מידע בהקשר זה ,וכל זאת תוך  הצגת חשיבות הקשר ושיתוף הפעולה בין היצרן לקמעונאי .
בהתחשב במטרותיה של חברת סלקום  אשר הציבה לעצמה ושאיפתה המתמדת להעניק שירות איכותי עם מדדים לרמת שירותיות גבוה שבכלל מציאת סוגי לקוחות שונים ועמידה בצורכיהם ודרישותיהם .ניתחתי את החברה בעזרת מודל 5 הכוחות של פורטר,SWOT ו-PEST.
מתוך הניתוחים זיהיתי כי החברה פועלת בסביבה תחרותית קשה מאוד עם מתחרים חזקים כמו פרטנר  ופלא-פון ,עוצמה גבוהה בשוק בעיקר מול הספקים ומול סביבה עסקית וכלכלית מהקשות שידע המשק הישראלי כתוצאה מהמיתון העמוק ומצב הביטחוני המעורער.
הוספתי המלצות והצגתי דוגמאות  לרוב האסטרטגיות שארגון מיישם  ( שיווק מקוון , שינוי בערוצי ההפצה , שינוי בתמהיל  השיווקי  ועד) אשר גורמים לארגון יתרון תחרותי בענף הסלולר  ומביא להשגת המטרות והיעדים  אשר הציב הארגון לעצמו .
מבוא :
חברת "סלקום" הינה חברת תקשורת המתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולרים למגוון רחב של לקוחות , החברה נוסדה בדצמבר 1994 , בעלי המניות העיקריים של החברה הם :
3 7.75 %  בל סאות' קורפוריישן ארה"ב  חברת תקשורת אמריקנית, מהגדולות בעולם. בעלת שת"פים בינלאומיים מסין ועד דרום אמריקה, ומאות מיליוני לקוחות בכל העולם.
קבוצת ספרא – % 34.75
 זרוע ההשקעות בארץ של האחים יוזף ומואיז ספרא, בני משפחת הבנקאים הנודעת שהקימה אימפריה בנקאית חובקת  עולם.
 דיסקונט השקעות – %
5  מחברות ההשקעה הגדולות בישראל. מתמקדת בתעשיות עתירות ידע מוטות יצוא, תקשורת, אלקטרוניקה, טלויזיה  בכבלים, ועוד.
משקיעים נוספים – % 5.5