עבודה זו סוקרת את יעילותו של כלי המודל הרעיוני בתהליך התכנון, ובוחנת אותו באמצעות סקר שנערך בקרב סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה בטכניון.
מוסד לימוד | הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל |
מקצוע | אמנות ומוסיקה |
מילות מפתח | אדריכלות, ארכיטקטורה, הוראה, מודל, מודל-רעיוני, סקר, רעיון, תכנון |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 10993 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
תקציר המודל הרעיוני הוא כלי עזר מקובל בקרב סטודנטים בשלבים הראשונים של תהליך התכנון. עבודה זו סוקרת את יעילותו של כלי המודל הרעיוני בתהליך התכנון, ובוחנת אותו באמצעות סקר שנערך בקרב סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה בטכניון. הממצאים המרכזיים של הסקר מחזקים את מעמדו של כלי המודל הרעיוני ככלי עזר בתהליך התכנון. מן הסקר עולה, שרוב הסטודנטים נחשפו לכלי זה- הם יודעים להגדירו ומבינים את משמעותו, יתרונותיו וחסרונותיו. הסטודנטים רואים במודל הרעיוני כלי שאינו משמש רק כמניע להתחלת תהליך התכנון, אלא גם בסיס או עוגן אליו הם יכולים לחזור בכל שלבי התכנון. הוא משמש נקודת ייחוס בו נעזרים הסטודנטים לבקר ולבחון את תהליך עבודתם. סטודנטים רבים עבדו עם כלי זה במהלך לימודיהם, כמחציתם מבחירה וכמחציתם העידו שימשיכו להשתמש בו. כלומר, הכלי הוכיח עצמו ככלי עזר יעיל ולכן בוחרים הסטודנטים להיעזר בו. הסטודנטים ממליצים עליו לסטודנטים אחרים, לפחות ככלי שחשוב להתנסות בו על מנת לבדוק אם הוא מתאים להם ועוזר ומקדם אותם. לכלי המודל הרעיוני יכולת להיות כלי עזר חשוב בתהליך התכנון לפחות למחצית מן הסטודנטים שעבדו עמו. הוא יכול להוות מניע לתחילת העבודה ונקודת ייחוס העוזרת לבקר את תהליך העבודה בשלביו השונים. לכן, יש להציגו ולהסבירו ולאפשר לסטודנטים להתנסות בו.