עבודה אשר עוסקת בנוער בסיכון ובדרכי טיפול בנוער כזה. העבודה כוללת גם תיאור מקרה של הנערה בסיכון ,אשר נלקח מסרט "איזו מן אמא את?" וגם כוללת הצעה לטיפול בנוער בעייתי במצבי סיכון.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2833
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

טעות גורלית או צורך בהתמודדות ?
תוכן העניינים                                                                                                                          עמ' מבוא                                                                                                                        2-1
  תיאור מקרה                                                                                                              5-3
הצעה לטיפול                                                                                                           7-6
סיכום                                                                                                                         8
ביבליוגרפיה                                                                                                           10-9
                                                                                                                                                      מבוא
הבנת מהלך ההתפתחות הייחודית של הילד חשוב על מנת לפרש ולקבל את התנהגותו. חשוב מאוד להבין שלילד ישנם שינויים אינדיבידואליים בטמפרמנט התפתחות והתנהגות. להורים לעיתים שינו קושי להבדיל בין שינויים בהתנהגות נורמלית והבעיות בהתנהגות של ילדיהם. ההבדל בין ההתנהגות נורמלית אצל בני נוער להתנהגות נורמלית לעיתים אינו ברור . ההתנהגות הנורמלית תלויה ברמת התפתחותו של הילד שיכולה להשתנות בקרב הילדים מאותו גיל . ההתנהגות הנורמלית של הילד נקבעת על פי הנסיבות שבה היא מתרחשת , על פי ערכים במשפחתו של הילד וציפיות של המשפחה ממנו , על פי רקע תרבותי וסוציו-אקונומי .
התגובות ההוריות מושפעות מרמת ראית ההתנהגות כבעיה הזקוקה לטיפול . לפעמים הורים אינם שמים לב לפרטים אבנורמליים קטנים בהתנהגות של ילדיהם וגם לעיתים אינם שמים לב לבעיה הרצינית. ההתנהגות שההורים חווים משתנה ממשפחה למשפחה. לעיתים השינויים נובעים מרמת הציפיות של ההורים מילדיהם ובצורה בה ההורים מחנכים את ילדיהם.
השינויים המתרחשים בגיל ההתבגרות מחייבים בדיקה והגדרה מחודשים של גבולות (גבולות העצמי, הזולת והמוסר) . תהליכי החשיבה המתוחכמים מאפשרים לבחון את דמות ההורים והחברה ולארגן מחדש את גבולות הפנימיים  . הבדיקה החיונית לצורך בחיפוש העצמי ובניית הזהות (מירסקי ופראוור,
1 992).