המשפחה החד-מינית בארצות הברית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6047

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בנושא:
המשפחה החד מינית בארצות הברית נובמבר 2005
תוכן העניינים
מבוא
הורות לסבית המצב בארה"ב בקשר לנישואים חד-מיניים סיכום ביבליוגרפיה מבוא
העבודה להלן תעסוק בנושא המשפחה החד-מינית בעידן המודרני, סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת.
ההתנגדות להורות ההומו-לסבית נובעת במקרים רבים מהתנגדות להומוסקסואליות עצמה. אנשים רבים מתייחסים אליה כאל סטייה מינית ואולי אף כאל מחלה.
אנשי מקצוע מסוימים אינם מכירים בהוצאת ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות ותופסים צעד זה כשינוי שנגרם בשל לחצים פוליטיים. התיוג הפסיכולוגי כשלעצמו מטיל צל על ההתייחסות למסוגלות של הומואים ולסביות לשמש הורים.
במקרים רבים להתנגדות זו יש רקע תיאולוגי. במדינות בהן יש לדת מעורבות רבה בפוליטיקה, המכשולים העומדים בפני משפחה והורות חד-מינית בדרך כלל גבוהים יותר.
התנגדות נוספת מושתתת על התיאוריות ההתפתחותיות, על פיהן לאב ולאם תפקידים קריטיים, שאינם ניתנים להחלפה. תפקידה של האם בכל התיאוריות חשוב במיוחד, ולפיכך משפחה חד-מינית נטולת אב, ובמיוחד נטולת אם, נתפסת כמכשלה גדולה בהתפתחותו של הילד.
טענות הנוספות שמעלים המתנגדים להורות ההומו-לסבית הן שילדים ממשפחות חד-מיניות חשופים יותר לבלבול בזהותם המגדרית והמינית ועלולים ביתר קלות להפוך להומואים ולסביות בעצמם. עוד טוענים המתנגדים, כי הורים הומואים ולסביות מתירנים יותר מבחינה מינית, וכי רבים מהם מתעללים מינית בילדיהם. המתנגדים גם מטילים ספק ביציבותה של הזוגיות החד-מינית.
אחת הטענות המקובלות היא, שילדים ממשפחות חד-מיניות סובלים מסטיגמה חברתית ומבוכה בשל השונות של הוריהם, ומנודים בשל כך מקשרים חברתיים עם ילדים אחרים. הטוענים זאת מעלים את החשש, כי לילדים ממשפחות חד-מיניות יש סיכוי רב יותר להפוך לעבריינים, להשתמש בסמים, להיכנס להריון בגיל צעיר, לנשור מבית הספר, להתאבד, ואפילו להיות עניים יותר (במיוחד ילדים של לסביות).
 בחלקים רבים של העולם, היות אדם הומוסקסואל או לסבית נתפס כעיוות. הומוסקסואליות נחשבת לחטא או מחלה, סטייה חברתית או אידיאולוגית, או בגידה בתרבותו של אדם. בזמן שרוב המדינות מכחישות הפרות של זכויות אדם או מציגות אותן כליקויים נדירים, הדיכוי עמו מתמודדים הומוסקסואלים ולסביות נעשה בגלוי, בדרך כלל, מוגן בלהט בשם התרבות, הדת, המוסר או הבריאות הציבורית ומתופעל על ידי אמצעים חוקיים.
המשך המבוא בקובץ העבודה…