מימון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 4871
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תיאור תמציתי של הארגון וסביבתו העסקית החברה עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות הלבנות, דהיינו: פלב"ם, סגסוגת ניקל, אלומיניום, טיטניום וכו'. מוצרי החברה כוללים אלפי פריטים ביניהם: פחים, גלים, צינורות, ברגים, אביזרי צנרת, מוטות, רשתות, כבלים וכו'. מוצרים אלה משמשים מגוון רחב של ענפי תעשייה רבים ביניהם: מזון, תרופות, כימיה, מחצבים, אלקטרוניקה, היי-טק, בניה ציבורית, התעשייה התעופתית הצבאית, השילוט ועוד.
ענפי הפעילות העיקריים של החברה הינם נירוסטה ואלומיניום. במוצרי הניקל והטיטניום משקיעה החברה מאמצים ניכרים לפיתוח והגדלת נתח השוק.
במקביל לפעילותה בשוק המתכות הלבנות, שוקלת החברה שיווק מתכות וחומרי גלם נוספים המיועדים לאותו קהל יעד. צעד ראשון באסטרטגיה הנ"ל מבצעת החברה ברבעון הרבעון לשנת 2001 עם התחלת שיווק מוצרי פלסטיקה תעשייתית.
מלאי החברה החברה נוהגת להחזיק מלאי גבוה בשל מדיניותה האסטרטגית לאספקה מהירה. כ- % 90 מהזמנות החברה מסופקות ללקוח תוך 24
שעות, באמצעות צי הרכב שבבעלותה.
שינויים בהון בחודש אוקטובר 2000 חילקה החברה דיבידנד בסך 4.1
ש"ח לכל 1 ש"ח ערך נקוב מניה. תשלום הדיבידנד הסתכם ל- 19,752 אלפי ש"ח.
ברבעון רביעי בשנת 2000 מומשו למניות 508,992 כתבי אופציה (סדרה 2).
מהסך הנ"ל מומשו 469,575 כתבי אופציה על ידי בעל עניין ,26,917 כתבי אופציה על ידי חברה מאוחדת והיתרה על ידי חיצוניים. תוספת המימוש הסתכמה ב- 13,947 אלפי ש"ח.
צפי לשנת 2001
קיימת אי ודאות לגבי שנת 2001 וזאת עקב המיתון העמוק אליו נכנס המשק. מורגשת תחרות חריפה בכל ענפי המסחר בהם פועלת החברה ו/או להם נכנסת החברה, החברה פועלת לפצות על ירידה אפשרית במכירות, על ידי הרחבת סל המוצרים ומאמצי שיווק גדולים לחו"ל.
חשיפה לסיכוני שוק חברת סקופ מוכרת כ- 6.5% בשנת 2000 (לעומת 10% בשנת 1999) מתוצרתה בחו"ל, ומייבאת את כל חומרי הגלם מחו"ל. עקב כך החברה חשופה לסיכוני שוק.
בדו"ח דירקטוריון לשנת 1999, דיווחה החברה על מאמציה להקטנת החשיפה, כאשר החלק העיקרי בדו"ח היה מכירות צמודות לשער הדולר, דבר שמקטין את החשיפה לשינויים במטבע חוץ.