המדיה אימפריאליזם בעידן האינטרנט, הרדיו הדיגיטאלי והטלוויזיה הרב-ערוצית.
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אימפריאליזם תרבותי, גלובליזציה, מדיה אימפריאליזם, קהילה מדומיינת |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 3007 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
לעוד עבודות באימפריאליזם תרבותי לחץ כאן
תקציר העבודה:
בעידן בו אנו נמצאים של אינטרנט ושידור דיגיטאלי, האירופוצנטריות הולכת ונחלשת. הכוח האימפריאליסטי ("מדיה אימפריאליזם") מצטמצם והשפעתו קטנה בשנים האחרונות. מצד אחד, אנו רואים כיצד המערב מחזיק בטכנולוגיה ובמדיה ומייצא את תכניו ברחבי העולם וחושף את תושבי הפריפריה לתרבות המערבית. מצד שני, אנו עדים לכניסתם של תכנים לא- מערביים אל המדיה וחדירתם אל המערב. זרימה דו-כיוונית זו של השפעות הדדיות, ותנועה בין תרבויות שונות וברבדים שונים – בין המקומי לגלובלי, ובין המרכז לפריפריה, מערערת על הכותרת של "מדיה אימפריאליזם" כתהליך חד-כיווני.
בעבודה זו אנסה להסביר תחילה מהי גלובליזציה, תוך התמקדות במישור הכלכלי, ואנסה להציג את שני קצוות הקונפליקט – האחד הטוען לכפר גלובלי והשני לאימפריאליזם הנובע מהתפיסה האירופוצנטרית של מדינות המערב. אדבר על תופעה המדיה אימפריאליזם ואבקש להסביר מדוע, לדעתי, קיים תהליך דו-כיווני של השפעות המאפשר לפריפריה לבוא לידי ביטוי, הרבה בזכות אמצעי תקשורת ההמונים והטכנולוגיה הדיגיטאלית.