מימון וקבלת החלטות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5062
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא- מטלה
1 ..עמוד
2 שאלה מספר
1 …עמוד
3 שאלה מספר
2 …עמוד
6 שאלה מספר
3 ..עמוד
1 0 סיכום ומסקנות-מטלה
1 -עמוד 13
מבוא-מטלה 2 …עמוד14
מטלה
2 –.עמוד
1 5
סיכום ומסקנות-מטלה
2 -עמוד 19
ביבליוגרפיה -עמוד
2 0 מטלה מספר
1 מבוא :
במטלה הראשונה נדרשתי לייעץ למר ווילס, מנכ"ל של חברת WHEELS בע"מ, על האלטרנטיבות העסקיות אשר יניבו את מירב הרווחים לחברה.
מר ווילס קיבל הזמנה לאספקת 20,000 גלגלים בשנה לאופניי BARBIE לשם התחלה, בתקווה שהמגמה תמשיך ל-3 השנים הבאות.
בפני המנכ"ל עומדות שתי אפשרויות: ייצור עצמי של הגלגלים, או ייצור דרך ספק חיצוני.
מתוקף תפקידי כמנהל החשבונות בחברה, עליי להציג למנכ"ל ניתוח כלכלי מעמיק של כל אלטרנטיבה, ולהביא בחשבון את כל הגורמים, הכמותיים והאיכותיים, על מנת להקל עליו בקבלת ההחלטה באיזו דרך לייצר את הגלגלים שהוזמנו.
בחלקה הראשון של המטלה אציג את המשתנים הכמותיים הרבים שיש לקחת בחשבון לשם ביצוע ההחלטה ואציג ניתוח פרטני של כל אחד ואחד מהם.
לאחר מכן, אפנה לערוך תחזיות לרווחים הצפויים בכל אלטרנטיבה של ייצור הגלגלים, כלומר היכן הרווחים הינם גבוהים יותר- בדרך של ייצור עצמי או ע"י שימוש במיקור חוץ.
בחלקה האחרון של המטלה אעסוק גם במשתנים האיכותיים, ה"לא- פיננסיים", שגם בהם יש להתחשב לפני שמקבלים החלטה על דרך הייצור הכדאית ביותר לחברה.
לאחר כל זאת אציג סיכום קצר של הממצאים וכמובן מסקנות.
מטלה מספר
2 מבוא :
חברת white plc מתעסקת בתחום תעשיית הציוד לטיפול בחומרים וכעת מעוניינת להתפתח לעוד שני תחומים : ייצור כלים והנדסה כבדה.
 להלן תחומי הסיכון והמדידה:          א.         טיפול בחומרים – סיכון בינוני – עיקרון WACC          ב.         ייצור כלים – סיכון נמוך           ג.          הנדסה כבדה – סיכון גבוה חלק מחברי ההנהלה דוגלים במדידת כדאיות ההשקעה באמצעות עלות ההון המשוקללת  WACC – " מחיר הון ממוצע משוקלל של מקורות המימון השונים , בהתאם לחלקם היחסי במבנה ההון ולמחירו של כל מקור ומקור " א . נחמיאס ( עמוד
1 83 )  . לנוכח מדיניות זו , התבררה לחברה כי רוב הפרויקטים בענף הטיפול בחומרים נידחו , וכמו כן , נדחו כל הפרויקטים בענף ההשקעה בכלים . הפרויקטים היחידים שנמצאו כדאיים הם פרויקטים בענף ההנדסה הכבדה .
נוצרה מחלוקת בין המנהלים השונים בחברה , שחלקם מאמינים שעלות ההלוואות צריכה להיות , עלות ההון לחישוב כדאיות בפרויקטים(שיעור הנחה) , חלקם מאמינים בחישוב ה – WACC , והשאר חושבים כי שיעור ההיוון צריך לשקף את השוני בסיכונים הקיים בשוק .
עבודה זו באה לבדוק את הגישות השונות , ולהמליץ על הגישה המועדפת מבחינתנו עבור החברה . זאת , תוך כדי התייחסות כי מטרתה העיקרית של פירמה היא למקסם את הרווח של בעלי המניות .