ניתוח חברה לדוגמא- התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8700

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים האוניברסיטה העברית בירושלים עבודה בקורס "התנהגות ארגונית ומנהל משאבי אנוש" חברת "אברון מערכות בע"מ" הכניסה למשרדי החברה ברחוב האדרת בירושלים תוכן עניינים:
·      מבוא ·      תרשים מבנה אירגוני והנפשות הפועלות ·      הנחות היסוד של שיין:
·    היחס לסביבה ·    האמת והמציאות בארגון ·    הנחות בדבר טבע האדם ·    הנחות בדבר היחסים הבינאישיים בארגון ·    הנחות בדבר הזמן והמרחב ·    הנחות בדבר טבע הפעילות האנושית ·      סיכום מבוא רקע היסטורי:
חברת "אברון מערכות בע"מ" הוקמה ב-1990 ע"י המנכ"לים והבעלים המשותפים אבי ואהרון והחלה את דרכה כחברה לשיווק מוצרי מיגון. במסגרת אחת העבודות ביקש אחד מהלקוחות מאבי (שהיה בעל ידע באלקטרוניקה ואף התקין פעם מערכת אזעקה לקרובי משפחתו בארה"ב בעת ששהה שם) להתקין מערכת מיגון בבית חדש. פרויקט זה סימן את תחילת פעילות החברה בתחום השיווק וההתקנה של מערכות מיגון (כיום נותר בעיקר החלק של מערכות המיגון).
בתחילה פעלו השניים לבד כשאהרון היה אחראי על הצד השיווקי של החברה ואבי עסק בעבודת השטח שכללה התקנת מערכות אזעקה. עם השנים צורפו עובדים והחברה צמחה עד להגעתה למצבת העובדים הנוכחית המונה 13 עובדים קבועים. חלוקת התפקידים בין המנהלים היא שריד לחלוקת העבודה ביניהם מהקמת החברה.
מראיונות אותם ערכנו לא עלו סיפורים בדבר קשיים בהקמת החברה, אבי ציין שההליך היה די פשוט וחלק ואף הדגיש את הפן המקרי בהקמתה של החברה כפי שעולה מהסיפורים לעיל.