אלכוהוליזם ועבריינות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2895
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מבוא
            האלכוהול הינו מצרך זמין אשר כל אדם בישראל, מעל גיל 18, יכול לרכוש. לרוב, התדמית של המשקה היא חיובית, כליווי לארוחה או כ"מעורר אוירה". אולם, חוסר המודעות בנושא משכיח מרובנו את העובדה כי האלכוהול הינו סם מסוכן אשר יכול להשפיע על האדם באופן בלתי הפיך. אנשים רבים בעולם מתמכרים למשקה והופכים אלכוהוליסטים. גורמים שונים ומגוונים יכולים להפוך אדם לאלכוהוליסט וישנם מרכזי טיפול רבים בנושא, אשר להם לא הקדשתי מקום בעבודה כיוון שהם יכולים למלא עבודה מכובדת בפני עצמה.
            משקאות אלכוהוליים יכולים להוביל את האדם לסיטואציות שונות אשר אילולא היה תחת השפעת המשקה אולי לא היה נקלע להן. עקב הסקירה הספרותית בנושא, העבודה מתרכזת בעיקר בשני סוגי עבריינות הקשורים באלכוהול: נהיגה בשכרות ואלימות, ובכלל זה אלימות בתוך המשפחה. תאונות דרכים רבות היו יכולות להימנע אילו הנהג לא היה תחת השפעת המשקה.
כמעט בכל סוף שבוע ישנן כתבות בתקשורת על תגרות במועדונים ולרוב המתקוטטים פעלו תחת השפעת אלכוהול. על מנת לעורר את מודעות הציבור בנושא קיימות תכניות לימוד רבות ומגוונות, בתקווה לצמצם את אחוז המתמכרים והקורבנות של המשקה ההרסני.             העבודה נכתבה בצורה הדרגתית, כל פרק הוקדש בתחילה להשפעותיו של המשקה האלכוהולי על כל אדם מהשורה ולאחר מכן להשפעותיו על אדם  המכור למשקה – האלכוהוליסט. האלכוהול והשפעותיו על גוף האדם הפקת האלכוהול והשימוש בו קדמו לשחר התרבות. כל עם שהתקיים מחקלאות ייצר סוג זה או אחר של אלכוהול. עשרות מיליוני אנשים צורכים משקאות אלכוהוליים מדי יום, לעיתים אף בכמויות שיש בהן משום סכנה. מרבית האנשים בעולם כבר נזדמנו לטעום מהאלכוהול (אלדר, בר, 1987). זהו מצרך חוקי המקובל בחברות שונות בכל העולם. שתיית משקאות אלכוהוליים הפכה למנהג חברתי כמעט בכל תרבות והאלכוהול נחשב כמזון, תרופה או כלי לקידום חיברות ופתיחות בין אנשים. אולם, היחס הציבורי כלפי שתיית אלכוהול הוא פרדוקסאלי ולא ברור ולרוב מתרכז רק בשתייה מופרזת ובבעיות הקשורות בה (Gleason-Milgram,
2 001).
            אלכוהול הוא –
תוכן עניינים

1 .  מבוא                                                                                     1
2 .  אלכוהול והשפעותיו על גוף האדם                                           2
3 .  מהו אלכוהוליזם?                                                                
2 א. הגורמים לאלכוהוליזם                                               3
4 .  אלכוהוליזם ואלימות                                                                       
4 א. אלכוהוליזם ואלימות במשפחה                                   5
ב. אלכוהול בגיל ההתבגרות וילדי האלכוהוליסטים              6
5.  אלכוהוליזם ונהיגה בשכרות                                                 
6
6 .  סיכום                                                                                  7
7.  ביבליוגראפיה                                                                      
8