ניהול נכסי ידע במגדל חברה לביטוח

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4170
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ניהול ידע אינו דבר חדש, במשך מאות שנים העבירו בעלי עסקים משפחתיים את חוכמתם המסחרית לילדיהם. אומנים מומחים טרחו להעביר את הידע שלהם לשוליות ועובדים החליפו בינהם רעיונות וידע על העבודה. אבל רק בשנות התשעים החלו המנהלים לדבר על ניהול ידע.כאשר בסיס הכלכלה עבר ממשבים טבעיים לנכסים אינטלקטואליים , נאלצו המנהלים לבחון את הידע העומד מאחורי עסקיהם ואת הדרך  שבה נעשה בו שימוש.
העניין הרב בניהול ידע ולצידה ארגונית נובע מכך שבתקופה של שינויים טכנולוגים מהירים עולה חשיבותו של הידע הנוצר תוך כדי עבודה, על בסיס הפרקטיקה של העובדים בחברה.
במצב כזה היכולת של החברה ללמוד מהפרקטיקה, לשמר את הידע הנוצר ולהטמיע את השימוש בו, חיונית לשימור יתרונותה מול המתחרים. (Stewart 1997 ) העבודה סוקרת את תהליכי ניהול הידע בארגון בו אני עובדת-  מגדל חברה לביטוח , חברת הביטוח הראשונה בישראל שהוקמה בשנת 1934 בירושלים, על ידי מספר משפחות עסקים מקומיות שפעלו תחת המנדט, קבוצת משפחות נוספות מאלכסנדריה וחברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי.
שמה בישראל, אותו הגה חיים נחמן ביאליק , נקרא "מגדל". החברה  שמה לה למטרה להעניק למבוטחיה שקט נפשי ובטחון כלכלי,   תוך יצירת תוכניות ומסלולים ייחודיים .
אין ספק שאסטרטגית ניהול המידע צריכה להתפתח בד בבד עם בנית האסטרטגיה העסקית ולכן במסגרת העבודה הזו התחלתי בניתוח הארגון ואסטרטגית הפעולה שלו ומשם יצאתי לאסטרטגית ניהול המידע. אחרי שזיהיתי את כישורי הליבה ומוקדי הידע בארגון, מיפיתי את הקשרים בין מוקדי הידע והמשאבים והראתי כיצד תומכים בכישורי הליבה.
תוכן עניינים
נושא עמוד רקע ומבוא – מגדל חברה לביטוח
4 -5
ניתוח סביבת המאקרו של "מגדל " חברה לביטוח על פי מודל של  Pestle.
6-7
ניתוח  סביבת המיקרו של מגדל חברה לביטוח עפ"י המודל של Porter   –
8 -9
ניתוח הארגון לפי מודל swot
1 0 אסטרטגית ניהול הידע
1 1-12
יכולות הליבה של קבוצת מגדל
1 3-14
מוקדי ידע מרכזיים במגדל
1 5-16
זיהוי מומחים ומוקדי פעילות של ידע
1 7-18
מפת הידע ב"מגדל"
1 9
מדדים לאפקטיביות הידע ב"מגדל"
2 0 סיכום
2 1
ביבליוגרפיה
2 2
נספח – מבנה ארגוני של "מגדל" חברה לביטוח
2 3