רפרט- מבנה תפקיד המנהל הגלובלי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4495
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

הקדמה הסביבה החברתית תרבותית, כמו גם המערך הארגוני, של חברות רבות, עברו שינויים משמעותיים כחלק מתהליך אימוץ האסטרטגיות הגלובליות על ידן. כתוצאה מכך עלה הצורך במנהל גלובלי, מנהל בעל יכולת ופרספקטיבה ניהולית גלובלית.
ארגונים הפועלים בסביבת עבודה גלובלית, מתפקדים במספר סביבות הטרוגניות תרבותית, היסטורית כלכלית, חברתית, אידיאולוגית ופוליטית. עליהם לתאם בין פעילותן של מספר חברות מובחנות גיאוגרפית ולאומית ולגשר על הבדלים בין תרבותיים קיימים.
בארגונים הפועלים בסביבת עבודה גלובלית, פעמים רבות ההבדל בין הצלחה לכישלון תלוי ביכולת הארגון לבחור ולאמן בהצלחה את מנהליו. המעבר של ארגונים רבים לאופרציות ואסטרטגיות גלובליות, הביא לכך שנושא ההשמה הבינלאומי הפך ליותר שכיח בקרב הארגונים.
בעבודה זו נתמקד אודות תוכן העבודה הניהולית של המנהל הגלובלי בהסתמך על הספרות המחקרית הרלוונטית.
נציג את מודל מבנה תפקידי המנהל עפ"י Mintzberg  (1973), המסווג עשרה תפקידים ניהוליים לשלוש קבוצות תפקיד: בינאישיים, מידע והחלטה, בסביבה חברתית- תרבותית גלובלית. בנוסף נתייחס לשני נושאים:
תפקידי המנהל המקובצים לארבע קבוצות תפקיד- שלוש קבוצות שהציע Mintzberg וקבוצת מסייעי ניהול גלובלי.
הפעילויות המקובצות למבנה תפקידים הזהה לזה שהציע Mintzberg , כאשר שני תפקידים נוספים, למידה תרבותית וניהול השונות, מהווים תתי תוכן נפרדים ותפקיד נוסף, המדריך, מהווה תת תוכן של תפקיד המנהיג.