שיטות לפילוח יעיל של השוק

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בשיטות לפילוח יעיל של השוק, מפרטת את התועלות בפילוח יעיל, הבדלים בין השיטות השונות, פילוח על פי סגנון חיים. יחד עם זאת, מפרטת על מחקרים לסגנון חיים, השפעות הסביבה התרבותית על הרגלי הרכישה של הצרכנים ועוד (ציון גבוה)
1 . לפעולת הפילוח ישנה חשיבות רבה עבור חברת בנייה ארצית גדולה, שכן שיווק אחיד של מוצריה (דירות,     מבנים מסחריים,קרקעות וכד') לכלל האוכלוסייה לא יהיה יעיל, מכיוון שהאוכלוסייה הינה הטרוגנית –     לאנשים שונים יש דרישות שונות, אמצעים שונים והם מגיבים לגירויים באופן שונה. –
2. צה"ל, בניגוד לשאר היצרנים הגדולים במשק, אין מטרתו למכור את מוצריו ולמקסם רווחים אלא במונחי     תועלת בלבד, שכן אין הוא גוף רווחי אלא גוף שמטרתו להגן על בטחון המדינה.     ומוצריו (מגוון התפקידים המוצעים) אינם מוצרים אשר ניתנת הבחירה אם לצרוך אותם או לא, אלא     מוצרים אשר קהל היעד שלו (אוכלוסיית המתגייסים) מחויב "לצרוך" –שכן השירות בו הינו חובה.     אמנם יש חשיבות כי יבצע פילוח של מועמדים לפני מועד גיוסם לשירות חובה, מכיוון שהתפקידים     בצה"ל, כמו מוצרים שמשווקת פירמה, אינם מתאימים לכלל אוכלוסיית המתגייסים. אוכלוסייה זו הינה –

3 . הדרישות לפילוח יעיל הינן:
–         יכולת המדידה של הפלחים- היכולת לבדוק את גודלם ואת כוח הקנייה שלהם.
-.

4 . שיטת הפילוח מאפשרת לחלק את השוק לקבוצות הומוגניות הנבדלות זו מזו במשתנים המסבירים הבדלי     התנהגות צריכה. השיטה המסורתית מאפשרת פילוח על בסיס משתני הפילוח הבדידים (על בסיס משתנה     אחד או מס' משתנים):
-…
5. אילו נתבקשתי לבצע פילוח עפ"י סגנון חיים לחברת הכבלים HOT או הלוויין YES, הייתי עושה זאת על     סמך המשתנים הבאים:
-..

6 . הסביבה התרבותית כוללת בתוכה נורמות, ערכים ומנהגים העוברים מדור לדור בתהליך החברות     (סוציאליזציה) ומשפיעים על ההתנהגות של הפרט.
זוגות צעירים, בבואם לבחור את אזור המגורים שלהם  ייקחו בחשבון את הערכים והנורמות שספגו   מסביבתם התרבותית. לכל חברה יש ערכיים הייחודיים לה, להלן הערכים אשר מקובלים בחברה הישראלית   אשר משפיעים על הרגלי הרכישה של הצרכנים הישראלים: -..
7. עקרונות המודל הליניארי המפצה של פישביין:
המודל הליניארי של פישביין מניח שהצרכן לא צורך מוצרים אלא סל של תכונות שמספקות לו תועלות.      כאשר לקוח בא לקנות מוצר, יש לו עמדה כלפי המוצר, המבוטאת באמצעות ציון אינדקס המשקלל את סך       התכונות לפי חשיבותם בעיני הצרכן ולפי אמונתו של הצרכן באשר לקיומן במותג הספציפי.
-..

8 . מודל תפיסת הסיכון מניח שכאשר לצרכן אין מספיק מידע על מוצר כלשהוא ולא יודע באיזה מבין המותגים לבחור, הוא למעשה לא יודע איזה מהם יענה לו על הצרכים הצורה הטובה ביותר ויעניק לו את התועלת המרבית, על כן מבחינת הצרכן יש במוצר הזה סיכון. הסיכון מוגדר כאן במונחים של תועלת: במידה ורמת הסיכון של המוצר הינה גבוהה, יש סיכויי רב שהוא יגרום לצרכן נזק- תועלת שלילית (נזק תדמיתי, בטיחות ברכב למשל).