תוכנית שיווקית למותג קוקה-קולה נוכח איום כניסת מתחרה לשוק המשקאות המוגזים

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 . מבוא –…  3      
2 . רקע
– שוק המשקאות הקלים -…         3
3 .
ניתוח סביבת הפירמה                      
3 .1         ניתוח סביבת המאקרו  –…        5
3 .2         ניתוח סביבת המיקרו          6
4 .
ניתוח הזדמנויות (S.W.O.T) -..           7
 5. האסטרטגיה השיווקית הנוכחית והמלצות לשינוי             5.1       פילוח השוק –..            8
           5.2      התנהגות צרכנים – 10             5.3       מיצוב המוצר —            12
            5.4       תמהיל השיווק -…            13
6 . סיכום   -.    16
7.
נספח א'  – דירוג המותגים המובילים בעולם .            17                               
8 . ביבליוגרפיה  –…  18

1 . מבוא
עבודה זו תעסוק בתחום המשקאות הקלים בישראל ותתמקד במשפחת המוגזים שבראשם המותג קוקה-קולה בישראל. המותג קוקה-קולה הינו מותג בינלאומי מהמובילים בעולם מבית חברת "קוקה קולה" העולמית. בסיסה של חברת "קוקה קולה" העולמית, מצוי באטלנטה שבארה"ב ועיקר פעילותה כרוכה בהענקת זיכיונות להקמת מפעלים ומערכי הפצה למותג בכל העולם .
זכיינית המותג בישראל הינה "החברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ" (להלן:"החברה המרכזית"), הפועלת החל משנת 1968
ומלבד ייצור שיווק והפצת המותג קוקה קולה , מאגדת בתוכה מספר חברות בנות העוסקות גם הם בתחומי המזון והשתייה (מבשלות בירה ישראל, נסיעות ופריגת).
עבודתה זו תנתח את תחום המוגזים של החברה המרכזית ותתמקד במותג קוקה קולה ,כמו כן תבדוק העבודה  את הסביבה  שבה פועל  הארגון (מאקרו ומיקרו) המשווק את המותג בארץ. בנוסף תעסוק עבודה זו בניתוח האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של החברה המרכזית כפי שבאה לידי ביטוי בפעולותיה הפומביות , וכן תכלול המלצות לאסטרטגיה שיווקית חדשה הכוללת  יתרונות תחרותיים שיאפשרו לחברה המרכזית להיערך לקראת התמודדות צפויה אל מול מתחרה חדש מחו"ל .
נוכח מגבלת ההיקף, עבודה זו תדון במותג קוקה-קולה בלבד, תוך התעלמות ממותגים אחרים המשווקים על ידי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים .