חוק ויחסי עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2714

תקציר העבודה

תוכן עניניים                                                                                                                         עמוד מטרת העבודה .2
החוק להטרדה מינית -…2
הרקע המשפטי .2
היוזמה –..4
מטרת החוק -.4
מהי הטרדה מינית על פי חוק? –..4
דוגמאות להתנהגויות להטרדה מינית בעבודה -…5
מצוי .5
      הטרדה מינית בעיה ארגונית –7
      חובות המעביד/המוסד …7
רצוי ..7
צפוי ..8
ניצול החוק לרעה 9
סיכום 10 מטרת העבודה מטרת העבודה היא להבין את ההשפעות של החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1988
(להלן: "החוק") על יחסי ההעסקה בישראל, תוך התייחסות לשני היבטים מרכזיים: נחיצותו של החוק וניצולו לרעה.
החוק למניעת הטרדה מינית, אשר נחקק בשנת 1998, הגדיר מהי הטרדה מינית. לפני חקיקת החוק, הטרדה מינית בעבודה הייתה התנכלות של ממונה כלפי מי שכפוף לו בגלל סירוב להצעה מינית. החוק הרחיב את קשת המקרים הנחשבים הטרדה מינית. גם התייחסויות מיניות אחרות, פוגעות, אשר אינן הצעה מינית, יכולות להיחשב כיום הטרדה מינית. כוונת החוק הובאה בדברי ההסבר המצורפים לו:
"הטרדה מינית היא פגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכותו לשוויון. היא פוגעת בכבודו העצמי ובכבודו החברתי של המוטרד. היא משפילה ומבזה את אנושיותו, בין השאר על ידי התייחסות אל האדם כאובייקט מיני לשימושו של המטריד. הטרדה מינית שוללת את האוטונומיה של המוטרד ואת שליטתו בגופו ובמיניותו, פוגעת בזכותו להגדרה עצמית ופולשת לפרטיותו, וכן מפלה אותו לרעה לעומת אנשים אחרים. הטרדה מינית כלפי נשים גורמת להשפלתן ביחס למינן או למיניותן ומקשה עליהן להשתלב כחברות שוות בעולם העבודה וביתר תחומי החיים, ובכך היא פוגעת בשוויונן."