ניתוח ענף הריהוט בישראל בדגש על חברת "ניא" - ניתוח חיצוני (מגמות, סביבה, מתחרים ועוד), ניתוח פנימי (SWOT, משאבים ועוד),

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2924
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

רקע
נושא העבודה הינו מציאת הבעיה השיווקית בענף הריהוט המשרדי וחברת ניא בפרט. העבודה תדון על המתחרים העיקריים בתחום תוך התמקדות בחברת ניא, נבצע ניתוח חיצוני של הסביבה בה פועל הענף, יתרונות וחסרונות הענף, חסמי כניסה, חסמי יציאה היבטים חברתיים, תרבותיים פוליטיים, וטכנולוגיים הקשורים לענף ועוד. ונדגיש את הבעיה השיווקית המרכזית של הענף ואת הבעיה המשנית נבצע ניתוח הערכת חלופות מועדפות ופירוט על דרך ישימה.
שוק הריהוט המשרדי מכיל בתוכו סוגי מוצרים כגון שולחנות, כיסאות, מעבדות אודיטוריום, חדרי ישיבות, ומחיצות (open space). ענף הריהוט המשרדי היה בקשיים כלכליים בתקופת האינתיפאדה  והיו ירידות עצומות בענף, אשר הובילו לפיטורים רבים בכדי להתייעל בשנים 2001-2003 כולל.
בשנת 2004 אומנם הייתה התאוששות אך החברות המשיכו במגמת הייעול, ופיטרו עובדים נוספים. ענף ריהוט משרדי בנוי מכמה שווקים:

1 . SOHO – הכוונה לשוק הבנוי ממשרדים קטנים ומשרדים ביתיים, כלומר משפחות שקונות ריהוט משרדי או ציוד למחשב, ספרייה לילדים וכו', והיא קונה לרוב בחניות כלבו כגן ACE, הום סנטר.
2 . מוסדי – הכוונה למשרדים המונים כמות גדולה של עובדים אשר יש היררכיה ברורה רוכשים מחברות כמו ACE והום סנטר ע"י הצעות מחרים שקיבלו או במרכזים שונים.

3 . שוק ממשלתי – כל אותם הגופים הקשורים למדינה משרד הפנים, משרד התחבורה ועוד. הם קונים מוצרים ע"י מכרז שהמדינה מוציאת על ידי החשב הכללי ויש X חברות שמרשות למכור להם על ידי התקנים השונים בעיקר חברות שצברו לעצמם וותק .

4 . תעשיה – הכוונה להייטק בעיקר שוק גדול מאוד הבנוי ממעבדות משרדים וכדו'.
רוב השיווק של החברות הגדולות הינו באמצעות קטלוגים, רדיו, שלטי חוצות ואינטרנט. השוק פועל על בסיס מחיר ובאופן הפצה ישיר (אנשי מכירות).