פרויקט בשיווק - חינוך מבוגרים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4487
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תמצית מנהלים.
התוכנית השיווקית של חינוך מבוגרים קריית שמונה תחתור לשנות מגמה במספר המשתתפים בקורסים השונים ממצב של דעיכה (ירידה במספר המשתתפים) למצב של צמיחה (עליה במספר המשתתפים) שינוי שלב במחזור החיים.
למרות שרוב המוצרים הם בעלי דפוס של מחזור חיים בצורת עקומת פעמון. תוכנית זו תנסה ליצור דפוס ראשוני של מחזור – מחזור זאת אומרת שלאחר הדעיכה במספר המשתתפים התוכנית תייצר צמיחה. ולאחר מכן תייצב את מספר המשתתפים.
בפני תוכנית זו עומדות מספר משימות והחלטות.

1 )     זיהוי המוצרים החלשים (מי הם הקורסים שעתידם מוטל בספק).

2 )     קביעת אסטרטגיות שיווקיות.
משימתה העיקרית של התוכנית היא ליצור גידול של כ- 20% בממוצע בקורסים השונים, כדי להצדיק את קיומה בפני הגורמים המפקחים הנהלת המתנ"ס, והמחלקה לחינוך מבוגרים במשרד החינוך.
במידה והתוכנית תצליח מעבר למצופה ויוצרו רווחים כמו בשנים עברו, הרווחים יועברו לקופת המתנ"ס להפעלת פעילויות שאינן מכסות את עלותן והכרחיות מסיבות חברתיות.
תוכנית זו תתמקד בעיקר בהגדלת הערך ללקוח, הרחבת האזור הגיאוגרפי, שיפור שיטות הפירסום וקידום מכירות  בעזרת מערכת מידע שיווקית.
תוכן עניינים.
ע"מ
1 0-4: מצב שיווקי נוכחי.
                ע"מ 8-4: תאור החברה והשוק בו היא פועלת.
                                       ע"מ
6 -4:  עפ"י מרכיב תמהיל השיווק.
                                       ע"מ 7:      עפ"י השלב במחזור החיים.
                                       ע"מ 7:      עפ"י  אסטרטגיית הבידול והמיצוב.
                                       ע"מ
8 :      עפ"י האופן שבו השרות מתוקשר.
                ע"מ 10-8: תאור סביבת המיקרו של החברה.
                                       ע"מ 9-8:   לקוחות החברה.
                                      ע"מ 10-9:
הסביבה התחרותית של החברה.
                                     ע"מ 10:     תיאור ערוצי ההפצה של החברה.
                ע"מ 10: תאור סביבת המאקרו של החברה.
ע"מ
1 2-11: ניתוח הזדמניות.
               ע"מ 12-11: SWOT.
               ע"מ 12:       תאור הדילמות העולות מהניתוח.
ע"מ
1 2:        הגדרת יעדים.
ע"מ
1 3:        אסטרטגיה שיווקית.
ע"מ
1 7-14:  תוכנית שיווקית.
ע"מ
1 7:       אמצעי בקרה.
ע"מ
3 0-18:  נספחים.