תוכנית הטלביזיה "השגריר" כמייצגת של תוכניות הריאליטי

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8080
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

ז'אנר תוכניות הריאליטי מהווה היום את שליטה הבלעדי של הטלביזיה. תוכניות הריאליטי תופסות אחוז נכבד מסך כל תוכניות הטלביזיה בעולם המערבי ומככבות בטבלאות הרייטינג . המצב אינו שונה בישראל, ניתן לראות בלוח המשדרים יותר ויותר תוכניות ריאליטי שצצות ועולות מדי יום. בעבודה זו אבקש להתחקות אחר אחת מהן. התוכנית "השגריר" הופקה על ידי בית היוצר של שידורי קשת בתקופה של טרום המכרז על הפעלת ערוץ 2 .
במסגרת המכרז החדש, אחת מן הזכייניות ( קשת, רשת וטלעד ) תאבד את זכותה לשדר בערוץ . תקופת טרום המכרז אופיינה במאמצים רבים של שלושת בתי השידור לשאת חן בעיניה של הוועדה הבוחרת. ניסיונות אלה כללו את הרצון להפגין יצירה של טלביזיה איכותית , השונה מן ההיצע הנחות היומיומי שאנו מורגלים בו בשידורים המסחריים .
תוכן העניינים :
מבוא

עמ' 2 .
מאפייני תוכניות הריאליטי – עמ' 3-5
לידתו והתפתחותו של הז'אנר בטלביזיה האמריקאית .עמ' 6-8
הריאליטי בטלביזיה הישראלית –… עמ' 9
הריאליטי בראי של תיאוריות תקשורתיות עמ' 10-16
"השגריר" – על התוכנית -.. עמ' 17-18
בחינת התוכנית על פי מאפייני הז'אנר – עמ' 19-21
בחינת התוכנית לאורן של תיאוריות תקשורתיות -.. עמ' 22-23
סיכום ומסקנות –  עמ' 24-
5 ביביליוגרפיה -..
עמ' 26-27