תיאוריית הטי קיו אם ויישומה בעיריית רמת השרון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3844
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר עבודה מפורטת מאוד, כוללת תיאור נרחב של  תיאורית הTQM  ויישומה בשטח, עבודה שקיבלה ציון של !!!90 באוניברסיטת תל אביב.
בעבודתי בנושא משבר הרשויות המקומיות בחרתי להציג את הצד השני של המשבר – בחרתי בעבודתי עירייה אשר מנהלת את תקציביה באופן תקין ומאוזן ובכך שומרת על ניהול נכון של העירייה והתמקדות בנושאים שבאמת זקוקים לטיפול במגזר הציבורי. בחרתי בנושא זה מכיוון שרציתי להציג ניהול נכון של רשות מקומית ולא ניהול כושל, אשר נזקק לתוכניות הבראה ולארגון מחדש. רציתי לבחון איך עובד גוף ציבורי על-פי הגישה המיושמת בדרך כלל רק בגופים פרטיים או תעשייתיים, וגם מכיוון שהרשות המקומית אותה בחרתי היא העיר בה אני מתגורר ומעניין אותי לדעת כיצד מנוהלת עירייה זו.
בחלק התיאורטי של העבודה בחרתי את גישת ה – T.Q.M, גישה לניהול איכות אשר מיושמת במגזרים פרטיים רבים במדינה ולאחרונה החלה להיכנס גם למגזר הציבורי. בהמשך התיאוריה אתייחס לגישת ה- T.Q.M בשרות הציבור ודרכיי פעולתה בגופים ציבוריים. בחלק השני של העבודה אתאר את ניהולה של עיריית רמת השרון ואת הקשר בין התיאוריה שהצגתי לדרך שבה מנוהלת העירייה. כמו כן, אתייחס למשבר הרשויות המקומיות בארץ ולדרך בעזרתה הצליחה עיריית רמת השרון לא להיקלע למשבר זה.
בחלקה האחרון של העבודה אציג את מסקנותיי מהעבודה ואסכם בקצרה את עבודתי.
פרק א' -תיאוריה :
פרק ב' ופרק ג' – מקרה המבחן וחיבורו לתיאוריה :
פרק ד' –מסקנות ודיון:
סיכום:
ביביליוגרפיה.