אסטרטגיית יזמות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5830
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העולם העסקי חווה שינויים רבים בשל שתי התפתחויות במקביל – ההתפתחויות הטכנולוגיות והעסקיות.
התפתחויות אלה הן המהוות את המנוע הכלכלי לקידומם של העסקים/ארגונים.  כל ארגון מנסה לעשות רק דבר אחד – ליצור ערוץ תקשורת חיובי יותר עם  הלקוח וליצור עבורו התאמה אישית של מוצרים ושירותים .  ההתפתחויות העסקיות, כולן מוטות ומכוונות לקוח.
כל הארגונים מנסים,ולעיתים מצליחים להיות בקשר טוב יותר עם הלקוחות. הדגש הוא על התאמה אישית,מתוך כוונה לספק את רצונותיו וצרכיו של הלקוח  בכל מצב, בכל זמן. הקשר עם הלקוח הפך להיות מרובה ערוצי שירות. בהיבט הטכנולוגי , ישנן התפתחויות מרובות: מזעור,ניידות,קישוריות – קווית,אלחוטית,גידול בפס רחב,מיזוג פלטפורמות IT , ניצול מידע טוב יותר בעזרת שירותי Web ועוד .. לשינויים הללו יש משמעות גם בהיבט של חברות, גופים בארגונים המספקות שירותי IT – אשר נדרשו לספק שירותים בכל מקום ובכל זמן. בשנות ה – 90 ( המאוחרות )  כתוצאה מההתפתחויות הטכנולוגיות ( שהוזכרו לעיל ) והגידול המהיר בתחום מע' המידע . נוצר הצורך במע' שליטה ובקרה מרכזיות לניהול המשאבים ויכולות ה – IT בארגונים ( במיוחד בינוניים וגדולים ) . בשנת 1998  נכנסו לפעילות נמרצת שתי מנהלים בכירים באגף מע' מידע , מנהלים מוכשרים מאוד שזיהו את המגמות  בשוק ה – IT , בתחום מע' שליטה ובקרה  ואת היתרונות ביישום מגמות אלה לשיפור השירות ללקוח בחב' אל-על.
במסגרת העבודה בוצע ניתוח של המרכיבים השונים בפעילות היזמית של המנהלים הנ"ל שבמסגרתה הוקמה מערכת שליטה ובקרה מרכזית בתחום מע' המידע  בחב' אל-על, תקשורת נתונים ( תשתית),  שרתים, בסיסי נתונים, תחנות עבודה, אפליקציות/מע' מידע,תהליכים  ועוד.. הנושאים שבאמצעותם ניתחנו את המיזם והפעילות היזמית הפנים ארגונית,כללו:
·      הצגת המיזם והארגון בו הוא פועל ·      ניתוח היזמים ( וההיבטים השונים ) העומדים אחרי המיזם ·      הצגת התרבות הארגונית ( על היבטיה השונים ) של הארגון בו המיזם התבצע ·      הגורמים השונים שעל היזם להפעיל על מנת להטמיע  תרבות יזמית בארגון ·      התרומה הצפויה של התרבות הארגונית ליעדים האסטרטגים של הארגון הניתוח בוצע בליווי מודלים עסקיים שנלמדו בקורס אסטרטגיית יזמות ובחומרי לימוד אחרים בתחום אסטרטגיה וניהול . תוכן עניינים
נושא                                                                                                               עמוד
1 .   מבוא                                                                                                           3
      1.1   חברת אלעל – הארגון ומטרותיו העסקיות                 1.2   אגף מערכות מידע IT ( אמו"ת ) מטרותיו ולקוחותיו בארגון               1.2.1   אגף מערכות מידע IT ( אמו"ת ) – מבנה ארגוני           1.3   תיאור המיזם       1.4   יישום המיזם       1.5   מערכת שליטה ובקרה מרכזית – פריסה,תועלות עסקיות             1.5.1   כללי             1.5.2   תועלות עסקיות             1.5.3   תועלות שהושגו – דוגמאות
2 .   יזמים העומדים אחר המיזם – תיאור       2.1    סגן ראש אגף מערכות מידע בחב' אלעל – מנהל תת אגף תשתיות               תקשורת נתונים וטלפוניה, מר איציק כהן                             
2 .2   מנהל מחלקה  – מנהל מחלקת תוכנה תקשורת נתונים ואבטחת               מידע, מר אריה ברגר.                
3 .   תרבות ארגונית באגף מערכות מידע – תיאור        3.1   אסטרטגית האגף – נקודות עיקריות       3.2   אסטרטגית אגף מערכות מידע – נקודות עיקריות        3.3   יישום האסטרטגיה – פונקציות ארגוניות       3.4   נהלים ותהליכי עבודה
4 .   תרבות ארגונית באגף מערכות מידע – ביקורת 5.   יזם – גורמים שעליו להפעיל להטמעת תרבות יזמות בארגון 
6 .   תרבות ארגונית באגף מערכות מידע – תרומה צפוי ליעדים        האסטרטגים של הארגון  7.   סיכום – מסקנות והמלצות
8 .   ביבליוגרפיה  9.   נספחים