כלכלה מיקרו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 1646
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים
3 מבוא
4
הגדרות 5-6
ביקוש מצרפי או ענפי 7
דיון בתיאוריות
8 ירידה ביבוא מוצרי חשמל +גרף 9-10 עלייה ביצור נעליים מקומיות +גרף
1 1-12
אינטרנט מהיר +גרף
1 3-14
חדירת מעדן  "יופלה" לשוק
1 5
סיכום ומסקנות
1 6
ביבליוגרפיה
1 7
תקציר מנהלים העבודה מתמקדת בהשפעות של הכנסה, שינויים במחיריהם של מוצרים תחליפים/משלימים והעדפות הצרכנים על ביקוש למוצר/ענף מסוים.
החלק הראשון של העבודה סוקר מודלים תיאורטיים של הביקוש תוך הבאת הגדרות מדויקות של מושגים: "מוצרים תחליפים", "מוצרים משלימים", "הכנסה", "העדפות הפרט", וניתוח תיאורטי של השפעותיהם על ביקוש למוצר/ענף. בחלק זה ישנה גם הבחנה בין השפעות אקסוגניות להשפעות אנדוגניות בכלכלה ושיוך של כל אחד מהגורמים הנ"ל לסוג ההשפעה המתאים. חלק שני של העבודה כולל דיון ב 4
כתבות מהעיתונות הכלכלית, בהן מתוארות השפעות הגורמים המוזכרים למעלה כפי שהן מופיעות במציאות הכלכלית של ישראל. שתי כתבות מתוך הארבע מביאות דוגמה להשפעת שינוי במחירי המוצרים תחליפים על ביקושי ענפים שונים, כתבה אחת מדברת על השפעת ההכנסה על ביקוש בענף התיירות וכתבה נוספת סוקרת השפעה של שינוי בהעדפות הצרכן על ביקוש למוצר חלב ספציפי. בדיון על הכתבות הסברתי איך כל אחת מהן משקפת את התיאוריות שנלמדו בכתה עד כה. חלק שלישי של העבודה הינו החלק המסכם, שבו הבאתי את המסקנות שלי משילוב של ניתוח תיאורטי ובחינת המציאות של  נושא העבודה. ראיתי שדוגמאות מהמציאות היום- יומית של ישראל יושבות בקנה אחד עם התיאוריות המובאות בספרות הכלכלית.