ניהול בהקשר האירופאי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 11824
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו  מתמקדת בניתוח  הפעילות  של שתי חברות מובילות בארץ ובאירופה בעלות אופי פעילות דומה בתחום הטכסטיל ההלבשה והאופנה. חברה בריטית: מרקס אנד ספנסר – אחד מבתי המסחר המובילים וקמעונאית הבגדים הגדולה בבריטניה.
חברה ישראלית: קבוצת גולף- כיתן, בבעלות כלל תעשיות,הינה אחת מקבוצות הקמעונות הגדולות והחשובות בענף האופנה בישראל.    שתי החברות פעילות מאוד  בשוק המקומי במדינותיהם וברצונם להרחיב את תחומי פעילותם . חברת מרקס אנד ספנסר  עומדת להיכנס לשוק הישראלי וקבוצת גולף – כיתן עומדת להיכנס לשוק האירופאי .
העבודה עוסקת בניתוח מרכיבים עיקרים שיעזרו בבחינת ההיבטים הכרוכים של החברות בכניסתם לשווקים החיצונים ואת ההשפעות הצפויות  – כניסת החברה ישראלית לשוק האירופי וכניסת החברה  האירופית לשוק הישראלי . לשם כך נבחנו ונותחו הנושאים הבאים :
         א.         ניתוח הסביבה העסקית בה החברות  ישראלית/אירופאית פועלות נבחנו מאפייני האיחוד האירופי בהיבטים השונים – חוקיים,כלכליים,פוליטיים,שיווקים ופיננסים, הסכמים רלוונטיים בין ישראל לאיחוד האירופי. תוך התייחסות לענף הטכסטיל ההלבשה והאופנה.
         ב.          ניתוח ענף האופנה הטכסטיל וההלבשה בארץ ובאיחוד האירופי התבצעו ניתוחים לענף הטכסטיל האופנה וההלבשה במדינת ישראל ובאיחוד האירופי .הניתוחים כללו: סקירה כללית,הצגת הענף,מבנה הענף,מגמות,פילוח צרכנים,התפתחות יצוא יבוא,סיכונים ענפיים ועוד. ניתוחי סביבה ( מיקרו  ומאקרו ) על פי מודלים :  Pestel , Porter          ג.          ניתוח החברות והפעילות העסקית שלהם .
נבחנו היכולות  הפנימיות של החברות  -חוזקות/חולשות/איומים/הזדמנויות על ע"פ מודל   Swot          ד.          הזדמנויות/איומים נבחנו  ההזדמנויות והאיומים שמייצר השוק האירופאי עבור החברה האירופאית ו – השוק הישראלי עבור החברה  האירופאית.          ה.         אסטרטגיות + תרחישי פעולה    התבצעה סקירה תיאורטית לחלופות האסטרטגיות המרכזיות ו – בחינת הישימות האסטרטגית על החברות. נבחנו מס' תרחישי פעולה אסטרטגים  לטווח הקצר,בינוני וארוך – פעילות החברה האירופאית שעתידה להיכנס לשוק הישראלי , פעילות החברה הישראלית בשוק הישראלי ו – פעילות החברה הישראלית בשוק האירופאי.         בפרק ההמלצות – ניתנו המלצות ליישום אסטרטגיה לטווח הקצר הבינוני והארוך לחברה  הישראלית  בשוק המקומי ובכניסתה לשוק האיחוד האירופאי. תוכן עניינים נושא                                                                                                                 עמוד
1 .   מבוא                                                                                                           3
1 .1     מתודולוגיה                                                                                        3
1 .2     הסכמי הסחר בין מדינת ישראל לאיחוד האירופי                                  3
1 .2.1          רקע                                                                                        3
1 .2.2          קשרי סחר                                                                               3
1 .2.3          כללי מקור בהסכמי הסחר                                                        4
1 .2.4          הסכמים בין האיחוד האירופאי למדינת ישראל                          4
2 .   ניתוח ענף הטכסטיל ההלבשה והאופנה                                                          6
2 .1     מדינת ישראל                                                                                                 6
2 .1.1          ענף הטכסטיל ההלבשה והאופנה                                               6
2 .1.2          ענף הטכסטיל                                                                          8
2 .1.3          ענף מוצרי ההלבשה                                                                 9
2 .1.4          ענף האופנה                                                                             9
2 .1.5          ניתוח סביבה                                                                           11
2 .2     האיחוד האירופי                                                                                 13
2 .2.1          הגדרת הענף                                                                            13
2 .2.2          חשיבות חברתית וכלכלית                                                        13
2 .2.3          מאפיינים                                                                                14
2 .3     ניתוח סביבה                                                                                      15
2 .3.1          Pestel                                                                                                15
2 .3.2          Porter                                                                                    16
2 .3.3          דמיון ושונה בין הזירות – ישראלית ואירופאית                           17
3 .   ניתוח חברת אופנה והלבשה  אירופאית – מרקס אנד ספנסר                            18
3 .1  הצגת החברה                                                                                       17
3 .2  חוזקות וחולשות על פי מודל Swot                                                         20                    
3 .3  סקירה תיאורטית לחלופות האסטרטגיות                                               21
4 .   ניתוח חברת אופנה והלבשה ישראלית : גולף – כיתן                                        24
4 .1  הצגת החברה                                                                                       24
4 .2  ניתוח Swot                                                                                        
5
4 .3  בחינת ישימות האסטרטגיות                                                                  26
5.   המלצות אסטרטגיות לחברה ישראלית                                                           27

6 .   סיכום                                                                                                         29
7.   ביבליוגרפיה                                                                                                            30