ניהול קשרי עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 10169
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

הידע שהתפתח בשנים האחרונות בתחומים השונים של הניהול ניתן לאיחוד ע"י שימוש במסגרת של ראיית הפירמה כמערכת פתוחה , הפועלת בתוך מסגרת של מערכות רחבות יותר .
תפקיד הצמרת הניהולית הוא לקשר בין המערכות החיצוניות והארגון עצמו. צעד ראשון בתהליך זה הוא זיהוי המערכות השונות,הגדרת בעלי העניין, והערכה של משאבי הפירמה עצמה. ע"י כך ניתן להגיע לשילוב בין המערכות הרחבות והמערכת של הפירמה ולתרגם את המגמות השונות בסביבה ואת היכולת הספציפית של הארגון לאסטרטגיה עקבית .  בעולם העסקים פועלות פירמות, המנוהלות ע"י מנהלים אשר החלטותיהם מתקבלות בתנאי אי וודאות .
מנהלים אלה חייבים לקבוע לפירמה בראשה הם עומדים תכנית פעולה לטווח ארוך . חיבורם המיטבי של הזדמנויות וסיכונים – הנובעים מהסביבה בה פועלת הפירמה – ונקודות החולשה במשאבי הפירמה,  מהווה את האסטרטגיה הכוללת ש הפירמה. העבודה הנוכחית מתארת את המערכות החיצוניות והפנימיות שלחברת אל-על, בעלי  העניין פנימיים/חיצוניים ,הסביבה העסקית על פי  PEST, משאבים ויכולות.
ניתן הסבר על האסטרטגיה של חברת אל-על , דילמות אסטרטגיות ולסיום המלצות ושיפורים .
תוכן עניינים נושא                                                                                                                  עמוד מבוא                                                                                                                4
חברת  " אל-על נתיבי אוויר בע"מ "                                                                     5
    תאור כללי                                                                                              5
חזון חברת אל-על                                                                                     6
ערכים                                                                                                     7
          חברות בת                                                                                               7
           נתונים מרכזיים                                                                                      8
ניתוח הסביבה על פי  מודל PEST                                                                       10             איפיון השוק                                                                                          10                     הסביבה הטכנולוגית                                                                              10             הסביבה הכלכלית                                                                                  11
            איכות הסביבה                                                                                      11
            סביבה חברתית – תרבותית                                                                    12
            סביבה ממשלתית פוליטית – חוקית                                                         12
            סביבה תחרותית                                                                                                14
בעלי עניין                                                                                                          15
            מיפוי אסטרטגי של בעלי העניין                                                               16
            בעלי עניין פנימיים                                                                                 16
            בעלי עניין חיצוניים                                                                                19
5 הכוחות של PORTER                                                                                                 22
            כוח המיקוח של הלקוחות                                                                       22
            איום המתחרים                                                                                     22
            איום המתחרים הפוטנציאלים                                                                27
ניתוח משאבים ויכולות                                                                                      28
            מוצרי החברה                                                                                        28
            מערך השיווק                                                                                        29
משאבי ניהול                                                                                         29
יכולת ניהולית                                                                                       29
            משאבי אנוש                                                                                          30             נכסים                                                                                                   30             מוניטין                                                                                                 31
            כישורי ליבה                                                                                          31
ניתוח  SWOT                                                                                                   32
            חוזקות                                                                                                 32
            חולשות                                                                                                 33
            הזדמנויות                                                                                             34                     איומים                                                                                                 35         אסטרטגית " חברת אל-על "                                                                                36
            מבנה ארגוני                                                                                          36
            הגדרת שוק                                                                                           37
            קביעת היתרון התחרותי                                                                         37
            מנהיגות טכנולוגית                                                                                 37
            יחס לסיכון                                                                                            38
            יעדים כמותיים לטווח ארוך                                                                   38
            מדיניות שיווקית                                                                                    39
            מדיניות בתחום השירות                                                                         39
            מדיניות מלאי                                                                                        40             מדיניות רכש                                                                                         40             מדיניות תפעול                                                                                       40             מדיניות תחזוקה                                                                                    41
            מדיניות משאבי אנוש                                                                             41
            מדיניות ביצוע רכישות/מיזוגים                                                               41
            מדיניות מימון                                                                                       41
דילמות אסטרטגיות                                                                                           42
המלצות ושיפורים                                                                                              44
סיכום                                                                                                               46
ביבליוגרפיה                                                                                                      47
נספחים            (לא כלולים בעבודה)                                                                              48