אסם - הרחבת פעילות החברה לתחום המאפים הקפואים

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4806
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

התחרות הגוברת בשוק המזון, על רקע
התמתנות הצמיחה והריכוזיות הגוברת בענף, הובילו לפריצת הגבולות המסורתיים בין השחקניות הגדולות. למגמה זו תרמו גם שיתופי פעולה אסט' עם קונצרנים בינלאומיים. כך חדרה אסם לתחום הגלידות (נשלט בעבר בעיקר ע"י שטראוס) השוקולד והקפה (נשלט בעבר בעיקר ע"י עלית) ומנגד פועלת עלית להיכנס לתחום החטיפים המלוחים (שליטה מסורתית של אסם).
באמצעות רכישות אסטר' (של חברות קיימות) או בשיתוף פעולה עם נסטלה (פיתוח מוצרים חדשים ושימוש בידע הקיים) אסם יכולה לפעול בכניסה לקטגוריות מוצרים חדשות כגון: מזון לתינוקות, מאפה קפוא, תחום החלב, משקאות ועוד…
בעבודה זו אנו נבחן את קטגוריית המאפים הקפואים.
האם להיכנס לתחום??
אם כן, איזו דרך עדיפה ע"י רכישת חברה קיימת (בונז'ור) או ע"י הקמה ופיתוח קו מוצרים בתמיכת נסטלה??
כיום בתחום המזון הקפוא אסם פועלת בשתי קבוצות מוצרים עיקריות הגלידות והבשר ותחליפיו. פרקים פרק 1 – המצב השיווקי הנוכחי פרק 2 – ניתוח הזדמנויות ותיאור הדילמה השיווקית פרק 3 – הגדרת יעדים פרק 4 – אסטרטגיה שיווקית פרק 5 – תוכנית פעולה פרק 6 – אמצעי בקרה ביבליוגרפיה