הפרסום באינטרנט, האם הוא יעיל?, לאיזה אופי של צרכנים הוא יעיל?, ולאיזה קטגוריות מוצר?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7031
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1   מבוא. 3
2    סקירת ספרות. 5
2 .1   סוגי פרסומות באינטרנט. 6
2 .2   תכונות עיקריות של הפרסום באינטרנט. 7
2 .3   הפרסום באינטרנט ככלי לחיזוק המותג 8
2 .4   מדידת יעילות הפרסום באינטרנט. 9
2 .5   יתרונות וחסרונות של הפרסום באינטרנט לעומת המדיות המסורתיות. 11
2 .5.1.1.1   הפרסום באינטרנט – יתרונות וחסרונות. 11
2 .5.1.1.2   הפרסום במדיום המודפס – יתרונות וחסרונות. 12
2 .5.1.1.3   הפרסום במדיום המשדר – יתרונות וחסרונות. 13
2 .6   הפרסום באינטרנט – למי הוא מתאים ולאלו פלחי שוק הוא פונה. 15
2 .7   מקסום יעילות הפרסום באינטרנט. 17
2 .7.1   רלוונטיות . 17
2 .7.1.1   תרומת רלוונטיות האתר לבנר. 17
2 .7.1.2   היכן כדאי לפרסם במעורבות צריכה גבוהה ובמעורבות צריכה נמוכה. 19
3    המחקר. 21
3 .1   מתודולוגיה. 21
3 .1.1   סוג המחקר. 21
3 .1.2   מטרת המחקר. 21
3 .1.3   משתתפי המחקר. 21
3 .1.4   כלי המחקר. 21
3 .1.5   מערך המחקר. 22
3 .1.6   הגדרות. 22
3 .1.7   הנחות. 23
3 .1.8   שאלות המחקר. 23
3 .1.9   השערות המחקר. 24
3 .2   ממצאי המחקר.
5
3 .2.1   ניתוח גרפי
5
3 .2.2   ניתוח המחקר – הסקת מסקנות. 34
3 .2.2.1   השערה 1. 34
3 .2.2.1.1   היכן צעירים/צעירות יחפשו מידע אחר מוצר. 34
3 .2.2.1.2   גישתם של צעירים/צעירות לפרסומות קופצות באינטרנט. 35
3 .2.2.1.3   גישתם של צעירים/צעירות לפרסומות המגיעות באי-מייל. 36
3 .2.2.2   השערה 2. 37
3 .2.2.2.1   היכן בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) יחפשו מידע אחר מוצר. 37
3 .2.2.2.2   גישתם של בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) לפרסומות קופצות באינטרנט. 38
3 .2.2.2.3   גישתם של בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) לפרסומות המגיעות באי-מייל. 39
3 .2.2.3   השערה 3. 40
3 .2.2.3.1   חיפוש מידע אחר מוצר. 40
3 .2.2.3.2   גישתם של גברים לעומת נשים לפרסומות קופצות באינטרנט. 41
3 .2.2.3.3   גישתם של גברים לעומת נשים לפרסומות המגיעות באי-מייל. 42
3 .2.2.4   השערה 4. 43
3 .2.3   דיון ומסקנות. 45
4    נספחים. 48
4 .1   השאלון 48
5   ביבליוגרפיה. 52

1                   מבוא
            במהלך השנים האחרונות הפך האינטרנט למקור עיקרי של צריכת מידע בחיינו, אם לפני עידן האינטרנט הורגלנו למדיות וותיקות כגון: רדיו, טלוויזיה, עיתונים ואף אנציקלופדיות, בא האינטרנט ושינה את תפיסתנו לגבי צריכת המידע, היום המידע חייב להיות עדכני יותר,נגיש יותר ולעורר סקרנות רבה יותר.
לפני עידן האינטרנט, כאשר רצינו לשמוע חדשות או סתם לדעת מה יהיה מזג האוויר מחר היינו צריכים להמתין עד ל"שעה עגולה" כדי לשמוע חדשות ולהיות מעודכנים, היום, בלחיצת כפתור ניתן לדעת מה ארע בשעה האחרונה ומה יהיה מזג האוויר במהלך כל השבוע הקרוב, זה נכון גם לגבי העיתונים שיוצאים לאור אחת ליום לעומת אתרים כגון YNET ו- NRG (מעריב) אשר מעודכנים עד לכדי דקות אחדות.
על רגל אחת, ניתן לאומר שהאינטרנט מאפשר עדכנות, יכולות שינוי מהירה ומסתגלת, וכן גישה מהירה לכל סוגי המידע.
  בעקבות יתרונות אלו של האינטרנט (ועוד יתרונות נוספים שעליהם ארחיב בהמשך) הבין עולם הפרסום את הפוטנציאל הטמון במדיה החדשה והחל לשלב אותו כחלק מעוגת תקציב הפרסום שלו.
במהלך העבודה ננסה לבחון את יעילותו של האינטרנט כאמצעי פרסום, נבחן אלו קטגורית מוצרים מתאימים יותר לפרסום באינטרנט ומיהם פלחי השוק הכדאיים.
קריאה נעימה.