קהליות פרשניות באינטרנט- "סקס והעיר הגדולה"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 9068
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

תקציר הסמינר: עבודה זו מבקשת להעמיד במרכז הדיון קהילה פרשנית שנוצרה באינטרנט- צ'אט סביב הטקסט "סקס והעיר הגדולה" (סדרת  טלוויזיה פופולארית) אשר צורכת את הטקסט בהקשר זהה. מחקר זה יתמקד בסוגי ה"קריאות" הפרשניות שמציעות הצופות לטקסט.
ספרות המחקר מגדירה קהילה פרשנית כישות חברתית וירטואלית שהחברות בה נובעת  מאופן שימוש מסוים בתקשורת ומניצול קודים מסוימים כדי לפענח את מסריה. בחינת אוכלוסייה זו עשויה לתרום להרחבת הידע התיאורטי והאמפירי של קהילות פרשניות בכלל וקהילות מקוונות בפרט. שאלת המחקר המרכזית אפוא במחקר זה הנה אילו סוגי פענוח מציעות המשתתפות בצ'אט לטקסט במושגי סטיוארט הול (קריאה שלטת, קריאה של משא ומתן או קריאה אופוזיציונית)?. לצד זאת מחקר זה מציע שאלות נוספות: האם השיח מלמד על קהילה הומוגנית או הטרוגנית בדעותיה?, מה מקור ההזדהות של המשתתפות בצ'אט עם הדמויות הנשיות בסדרה? ומהו מקור ההעצמה של המשתתפות בצ'אט?.
לשם השגת המטרות המרכזיות עבודה זו תבצע תחילה סקירה תיאורטית אודות תחומים:
קהילות פרשניות, קהילות פרשניות נשיות, נשיות ופמיניזם, קהילות פרשניות באינטרנט וכן מידע על הסדרה הנחקרת "סקס והעיר הגדולה". הפרק הבא יציע תיאור של שיטת המחקר אשר בבסיס עבודה זו. פרק זה יכלול התייחסות לסעיפים המתודולוגיים הבאים: שיטת המחקר, אוכלוסיית המחקר ושלבי המחקר. הפרק השלישי בעבודה יציע תיאור מילולי מפורט של הממצאים וכן דיון ועימות של ממצאים אלה עם ספרות המחקר הרווחת.
עבודה זו תיתחם בפרק סיכום ומסקנות.