תפיסת "האדם החדש" באידיאולוגיה הנאצית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 10489
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תקציר "-הפדגוגיה שלי היא נוקשה, באזמל יש לסלק את החולשה, במצברי החינוך שלי יצמח נוער שיפחיד את העולם. רוצה אני נוער אלים, שתלטן, עשוי מבלי חת ואכזר. בכל אלה יהיה ניכר הנוער. נועז זה יהיה מסוגל לשאת כאב, ללא שמץ של חולשה, ללא שמץ של רכות ידבק בו. חיית הטרף האצילה והחופשית תשתקף בזיק עיניו. רוצה אני בצעירים חזקים ויפים, והם יוכשרו בכל תרגילי הגוף האפשריים. רוצה אני בצעירים אתלטיים – זהו הדבר העיקרי והחשוב ביותר. כך אשרש חינוך האנושות בן אלפי שנים. לפני המטרה הטהורה והאצילה של הטבע וכך אוכל לברוא את החדש-"     הנאום המתואר לעיל הינו רק נדבך אחד משורה של פעולות וצעדים אותם בחר היטלר לבצע עם כניסתו של המשטר הנאצי לשלטון בגרמניה. עליית המשטר הנאצי לשלטון בינואר 1933
הביא לבניית "סדר חדש" בגרמניה. המשטר התבסס על אידיאולוגיה אשר נבנתה במשך שנים. האידיאולוגיה הנאצית כוללת בתוכה מספר רעיונות יסוד, כאשר תורת הגזע והרצון ליצור "אדם חדש", כזה שיקום על חורבות האדם הישן, היוו את הרעיונות המרכזיים. אותם מחקרים ופרסומים של חוקרים והוגי דעות סולפו והותאמו לתפיסה הנאצית. יצירת "האדם החדש" נתפס על ידי האידיאולוגיה הנאצית כאדם אשר יביא לסדר חדש בגרמניה וירים את קרנה לאחר ההשפלות הרבות שחוותה במלחמת העולם הראשונה ובחוזה ורסאי שבה אחריה. עבודה זו תעסוק בגורמים אשר הביאו להתפתחותו של "האדם החדש" באידיאולוגיה הנאצית, מתקופת ההשכלה שהחלה במאה ה- 18 ועד לעלייתו של המשטר הנאצי בגרמניה.    שאלת המחקר בעבודה היא, כיצד מעוצבת דמותו של "האדם החדש" באידיאולוגיה הנאצית?