ניתוח חשבונאי מצב פיננסי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6246
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר.
לכבוד איאן פיקוק יו"ר MFI וגון הנקוק מנכ"ל MFI .
מצורף בזאת דו"ח שתכליתו הסבר אודות השימוש בחשבונאות ניהולית לעומת חשבונאות פיננסית. החשבונאות הפיננסית והחשבונאות הניהולית הינם כלים ניהולים חשובים, אשר באמצעותם צוות ההנהלה מקבל מגוון נתונים ומידע רב אשר הינו בעל חשיבות לצורך הניהול השוטף מחד וקביעת מדיניות וקבלת החלטות מאידך.
 החשבונאות הפיננסית היא שיטה לאיסוף , לרישום, ריכוז, מיון ולדיווח של עסקאות ואירועים פיננסיים אשר באים לידי ביטוי במונחים כספיים.  החשבונאות הניהולית  היא חשבונאות אשר מטרתה מדידת הפעילות בתוך החברה ותפקידה לספק מידע על תשומות ותפוקות המוגשים לצוות ההנהלה באמצעות דיווח תקופתי.
בחלק הראשון כולל הדו"ח הגדרות שימוש ועקרונות חשבונאות ניהולית על כל מרכיביה כולל תמחיר , בניה והגדרה של תקציבים ובנוסף יכלול הדו"ח התייחסות ליישום ההגדרות ושימושם בחברת MFI.
חלקו השני של הדו"ח כולל התייחסות מפורטת הקשורה בניתוח מצבה העסקי והפיננסי של חברת MFI תוך התייחסות למרכיבים השונים של ניתוח דוחות :מצב רווחיות, איתנות פיננסית, יעילות תפעולית ומצב נזילות.
מומלץ לקבוצת MFI להשתמש בשיטת תמחיר מבוסס פעילויות או תמחיר ABC ולחטיבת נגריית האודן מומלץ השימוש בתמחיר לפי סדרות, כמו כן  התקציב המתאים ביותר לקבוצת  MFI ואף לנגריית האודן הוא תקציב מבוסס פעילויות, אשר מבוסס על תורת הניהול על פי תהליכי עבודה.
מצבה הפיננסי של קבוצת MFI הוא יציב ,יחסי הנזילות והרווחיות גם כן במגמת שיפור, למרות כל היציבות והשיפור , כאשר משקיע בוחן את הנתונים הללו רצוי לתת תשומת לב גבוהה, מכיוון שההשקעה בקבוצה זו כנראה אינה מההשקעות הבטוחות והאטרקטיביות שבשוק.